Vilken jädra dag

Igår hade jag min sämsta dag på VÄLDIGT länge. Den klarnade upp till slut som alltid med språkvetarna, men morgonen alltså ...

Det började bra. Gick upp, åt frukost, såg film, var jättejätteproduktiv och åkte in till Uppsala kvart över ett. Åh, just det. Egentligen började min dåliga dag redan ett par dagar tidigare då jag råkade slå ner datorn i golvet så bredbandsmodemet gick i två bitar ... Därav utebliven uppdatering. Nåja. Tillbaka till gårdagen. När jag kommer in i Uppsala ska jag ringa Lydia men hittar inte min telefon. Helveteeee tänker jag och ränner in på ULs kontor för att be dem ringa tågvärden så att jag kan få tillbaka min mobil. De hittar såklart inte den på tåget. Så jag blir alldeles sådär jobbigt ledsen man blir när man förlorar en kär ägodel och dessutom inte kan ringa en endaste människa för man är utan både internet och mobil. Jag knatade hur som haver till 3-butiken för att spärra mitt kot och få ett nytt bredbandsmodem. MEN såklart är det så att modemets garanti inte omfattas av skador på hårdvaran så jag får inget nytt utan måste köpa ett fö 200 spänn. Det är inte så mycket egentligen men den här månaden är det lite kris eftersom den bara är "halv" ur CSNs synpunkt. Gahh ... Nåja, hur som haver blir det i alla fall om så att jag köper ett nytt modem och springer tillbaka till centralen för att hitta tågvärden (tåget kommer tillbaka igen efter att ha vänt i Upplands Väsby) som säger att jo de hade hittat en mobil men två äldre herrar hade sagt att de ringt till pappan och att de kommit överens om att skicka telefonen till ägaren. Fick låna tågvärdens telefon (tack!), ringde pappa och blev bannad litegrann såklart (välförtjänt erkänner jag för en gångs skull haha) men fick reda på att det VAR min telefon och att de skulle skicka den till mig. Den kom inte idag så jag hoppas att morgondagen is my lucky day. Om inte så :(

Nåjaaa. Efter den skitdagen sprang jag på en tjej jag pluggade med FÖRRA terminen som jag inte pratat med på evigheter, fick låna hennes mobil och ringa Lydia som sa att hon och Madde var på väg till centralen ändå, så vi möttes upp där och sedan drog vi till Polishuset för att fixa pass. Ska hämta ut det i Skåne den 2:a juni, spännande. Ser ut att ha världshistoriens kanske bredaste käke på fotot men det är i alla fall inte alldeles åt helvete. Jag fick inte hämta ut det i Trelleborg (tydligen kan man inte det?) utan måste in till Malmö men det gör ju inte så mycket, ska ju ändå in och träffa Linda de dagarna :).

Nåja. Kvällen avslutades himla fint i goda vänners sällskap och allt är så tråkigt och vemodigt för jag har ju verkligen skapat mitt eget hem här uppe. Trelleborg kommer alltid vara "hemma" såklart, men det här är något jag valt och skapat för mig själv på alldeles egen hand, i alla fall fixat boende, vänner, studieort etc etc. och att lämna det känns så himla tråkigt samtidigt som det ska bli fantastiskt roligt. Jag gnäller väldigt mycket om detta här i bloggen men åh om ni visste hur härligt vi har det tillsammans. Hoppas jag kan jobba 6 timmar extra i möbelaffären i Frankrike i månaden så att jag kan dra till Lydia, Andrea och Lovisa i Barcelona när andan faller på ;) Skämt och sido.

Nu ska jag dricka upp kaffet och läsa klart tidningen och sedan ska jag plugga! Ikväll börjar jag kolla på tågbiljetter, blev jäkligt nällad på att åka tåg hem istället för att flyga faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0