Valborg -11

Åh, jag hade en så himla fin dag igår! Bästa på väldigt väldigt länge när det kommer till umgänge, inga otrevligheter, inga olyckor - ingenting! Bara skratt och tjim och skoj och god mat och bästa allt. Dagen började så otroligt tidigt, kvart i sex kravlade jag mig ur sängen, tog en snabb dusch och åkte in till Uppsala. Tog plats vid Fyrisån där de under dagen skulle ha både ankrace och forsränning. När jag kom dit vid strax efter sju var det redan en hel del folk där, till och med några som tältat under natten. Galet, haha! Men vi fick fina platser på bryggan precis vid ån! Halv åtta kom Lydia och vi började äta frukost. Sedan droppade folk in allt eftersom och vid halv nio-kvart i nio var vi full styrka. Jag tror att vi var, ja ... Kanske femton pers där på bryggan. Trångt trångt satt vi men åh så fint. Vi åt jordgubbar, mackor, kakor och drack öl, cider och champagne och vatten såklart.

Vid halv elva började forsränningen som innebär att studenter (eller, ja, folk i allmänhet) bygger flottar som de utsmyckar kreativt och sedan flyter med längs ån. Där finns en del forsställen och det är ju där spänningen ligger - VEM ska klara fallet?

Efter det satt vi en stund och pratade innan vi begav oss till ekonomikumparken där vi satt fram till sex ungefär. Solade, pratade, åt, drack, skrattade. Om man ska vara sådan kan jag säga att det var festivaltillstånd i parken så det där med alkohol var inga problem så länge man inte blev överförfriskad och fick bli omhändertagen. Polisen gick runt och pratade, stod och tittade men gjorde inte så mycket om det inte verkligen fanns anledning. Väldigt skönt, då blir det bra stämning.

Vid sex åkte vi hem till Elin i Flogsta, grillade och åt pizza på taket och hängde sedan där och hade skrattretande roligt. Vid nio gick jag och några till och tittade på majbål en bit därifrån och sedan återvände vi en liten stund innan jag blev himla trött och gick till stationen med Malins kusin som skulle tillbaka till Stockholm.

Nedan lite bilder, men tog inte så många med mobilen. Det kommer kanske fler så småningom när de andra laddat upp och sådär!


Frukost! Det är ju bara Valborg en gång om året ...


Lite folk. Lydia längst till höger, Rickard till vänster och Anna som just här ligger och vilar sig.


Emilia och Joseph, finaste paret! Joseph är från London och älskar Star Trek och Doctor Who. De är båda väldigt querky och mysiga så man blir så glad när de dyker upp!


Här är jag i Annies RayBan's som jag och Carolina var tvungna att prova. RayBan's är coolt, nämnligen.

Nu ska jag käka frukost, sedan blir det plugg!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0