Stockholm

Hej!

Ja, ni läste rätt. Jag sitter i Stockholm just nu av den enkla anledningen att jag ska till Lydia - som bor i Märsta - ikväll. Tänkte att jag lika gärna kunde göra en avstickare hit och hänga lite i Hufvudstaden när jag hittade en tågbiljett för 20:- ... Lånar Lydias pappas SL-kort (pendelkort inom Sthlms län) när vi ska hem till henne sen så jag förlorar inte en krona på det.

Hur som haver, nu ska jag gräva ned mig i lite studier. Först skall jag läsa "A room of one's own" av Virginia Woolf, den ska egentligen läsas i sommar till engelskakursen jag tar, men jag provläste första sidan och den verkar så himla bra så jag tar den nu. Sedan skall jag skriva en uppsats/analys av "L'étranger" av Albert Camus till franskan och sedan ska jag översätta en massa glosor till textprovet den första juni.

Kommer inte ihåg om jag berättat att jag bokat biljetter hem, men det har jag i alla fall. Rullar in på Malmö C 23:54 den andra juni. Mycket fint pris - 270:-! Utmääääärkt.

Nu ska jag läsa, arrividerci!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0