Söndag 22 maj

God förmiddag!
Jag har varit vaken sedan halv nio ungefär då mamma ringde för att höra om jag kommit hem. Hade nämnligen inte skickat sms som jag brukar haha. Lilla gumman då ;) Nä, men jag kom hem vid två inatt och då var jag så himla trött att jag stupade i säng utan en tanke på mobiler och sms som kanske borde skickas. Hihi.

Igår blev det plugg och brodering till att börja med. Har nyss färdigställt min andra 1800-talsinspirerade långklänning, denna gång en ljugul dröm som är så fin att jag vill flytta in på Salsta slott bums. Eller kanske en liten engelsk stuga vid havet i Devon, det hade varit något det! Nåja. Jag handbroderar hur som haver en blomranka som slingrar sig från oket och en bit ned på kjolen, är väldigt nöjd än så länge om jag får säga det själv. Det är dock ganska tidskrävande (och dyrt, helt galet hur mycket man får betala för 8m broderigarn - 18:-!!!) så jag har bara gjort lövverket än så länge. Blommorna kommer i dagarna.

Efter att jag broderat klart och fingrarna blödde av diverse nålstick tog jag tåget in till Uppsala för att träffa en tjej jag läser franska med. Hennes korridor skulle ha fest och jag blev inbjuden. Det var trevligt men väldigt ... annorlunda mot vad jag är van vid. Det påminde om de festerna vi hade i början av gymnasiet där man (förlåt mormor och morfar) hade dryckeslekar bara för att man skulle få i sig något för att det var så vidrigt. Målet för folket igår var att bli så fulla som möjligt och sedan dansa så många strippdanser som möjligt (förutom jag och min kompis var det bara två tjejer till kanske 10 killar), jag och min kompis stod mest och tittade på och snackade med en spanjor från Granada. Han hade bestämt sig för att jag kom från Danmark för att "allt söder om Småland är ju Danmark fastän det heter Sverige". Ganska roligt att han är doktor (PhD) i atomfysik. 27 år. Inte riktigt OK känner jag för jag kommer nog inte bli doktor i någonting förrän jag är över 30. Om ens då. Det behövs ju inte direkt ...

Nåväl. Festen var ganska fin trots allt för det är ju alltid kul med nya människor. Men som sagt, väldigt gymnasieaktig fest. Jag har ju blivit van vid att man dricker alkohol för att det är gott, inte för att få igång stämningen, så deras halsande av burköl när någon missade en klapp i dryckesspelet kändes väldigt tråkigt. Men!De var hur trevliga som helst ändå så det gjorde inte så mycket.

Idag ska jag åka in till Uppsala och besöka Michelle, vi ska ha plugg- och filmdag. Hon blev väldigt nällad på 1800-talsfilmer sist jag var där vilket är roligt eftersom hon kanske är den flickigaste jag någonsin mött. Allt är lila och rosa och glittrigt så det känns bra att föra in lite förnuft och känsla och dämpa allt det glättiga litegrann.

Nej! Nu ska jag knåpa ihop ett brev och sedan bege mig, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0