Söndag 15/5

Hallå hallå!

Klockan är halv ett och jag har varit uppe sedan nio ungefär, fast jag låg och drog mig i en halvtimme. Sedan dess har jag duschat, varit ute och gått i en timme ungefär och ätit frukost. Nu sitter jag och vilar lite. Förkylningen har nästan lagt sig, tror att den blev så jobbig eftersom den kombinerades med pollenallergin. Tur att jag har tabletter i alla fall!

Idag ska jag plugga (läsa två böcker och skriva tankar kring dem) och det är väl ungefär det. Måste hålla i slantarna för den här månaden är så himla lång (21 april fick vi pengar och den 25 maj får vi nästa). Men det är bra och lärorikt och dessutom ger det mig en utmärkt chans att äta mig ur lägenheten som ju ska vara tömd tills jag åker hem. Julia följer dock med upp när jag ska köra upp så då blir vi två om saken ;)

Häromdagen fick jag hem reseguiden jag beställt till Languedoc-Roussillon (området där jag ska bo i Frankrike) och jag är så ... förväntansfull! Det är en riktig smältdegel vad gäller historia och jag kommer lära mig så mycket! De har fantastiska vandringsleder (varav en superfin börjar ett par kilometer från där jag kommer bo) och det är otroligt billigt att ta sig runt. En nackdel är dock att även om deras bussnät och kollektivtrafik är väl utbyggd är den inte särskilt smidig, man får byta buss ett flertal gånger och sådär. Det går dock direkttåg och även om det är dyrare än busskorten är det billigare än vad jag har nu. Nu betalar jag 500-750:-/månad för pendling - där kommer det ligga mellan €50-60.

Nej, nu ska jag ta tag i mitt liv här. Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Penny

Designutlottning på bloggen!

Var med och tävla om en enkel rosa design.

Läs mer på peennys.blogg.se



Ha en bra dag!

2011-05-15 @ 20:35:18
URL: http://peennys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0