Ma maison francaise

Godförmiddag! Klev upp för en timme sedan, gjorde en rejäl miss och struntade i att gå upp klockan åtta (då jag vaknade fullt utvilad efter nio timmars sömn ...) och istället somnade om för att vakna halv elva. Suck. Nåja, vi har en fantastisk dag här i norra Uppland - solen skiner och bara enstaka moln på himlen! Ska alldeles strax gå ut på balkongen och fördriva tid med en bok, tar en liten pluggpaus nu på förmiddagen. Ikväll ska jag på en klasskompis födelsedagsfest med maskeradtema. Vi ska klä ut oss till en stereotyp för ett land eller folkslag som börjar på samma bokstav som ens eget namn. Jag tänkte vara en Kubansk Kommunist, har dock ingen såndär fin hatt men jag får köpa en cigarr för att kompensera, höhö.

Förresten! Ni har väl kollat in huset jag ska bo i i Frankrike? Byn heter om någon missat det Portiragnes. Tänk att jag får ett helt hus för €500 i månaden! Och om jag jobbar, säg, tio timmar i månaden kan jag dra av det på hyran och då blir det bara €400, vilket är ungefär vad man får betala för en etta i utkanten av Uppsala i nuläget.
Om ni missat hemsidan för huset eller tappat bort adress kommer den här:

http://sydfrankrike.pixbox.se

Huset heter "Lilla byhuset" och ni kan ju bara tänka er vad för slags mat som kommer lagas i det där underbara köket. Det och sovrummet på nedanvåningen är ju det bästa ... Och om jag känner mig själv rätt tror jag att jag kanske kommer ha värme på i slutet på november och december när det kryper ner till 7-8 plusgrader. Om ens då - just nu är det kallare än så om nätterna och jag har inte värme på och har t.o.m. dörren öppen på dagarna. Jag har svårt för värme inomhus, vill att det ska vara svalt och skönt. Så där kommer jag nog spara en hel del, tror knappast man vänjer sig vid 25+ hela dagarna bara sådär, och när jag kommer dit i augusti är det högsommar och nästan alltid 30+. Puh! Snacka om att Josefin och jag kommer hänga på stranden fram till tre och sedan utforska historian och omgivningarna - man kan ju knappast räkna med att orka röra sig, svensk och värmekänslig som man är. Åhhhh, jag vill inte lämna Uppsala men samtidigt kan tiden inte gå snabbt nog tills jag får utforksa detta fantastiska landskap! Gudars.

Nej, dags att sätta sig på balkongen och läsa. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0