Italien/Frankrike 2011

Nu har jag bokat hotell! Vi kommer bo precis bredvid Termini (tågcentralen) i Rom, vilket är grymt med tanke på att vi kommer åka tiiiiidigt på morgonen för att ta oss till Milano den 31/8. Vi har bokat för fem nätter till det facila priset av 1654 riksdaler per person, via hotels.com (wake up happy!) och pengarna har minsann dragits från kontot ser jag nu :)

Tänkte redovisa en liten budget här nu så att ni ser ungefär vad spektaklet (då räknar jag alltså in resekostnader, hotell, hyra av mitt hus + studiekostnader):

Hotell: 1654:-
Resa: 2885:- (valfritt resande i 22 dagar, 200:- dyrare än 15 valfria resdagar inom 22 dagar så det känns ju ganska värt) + ca €80 i tilläggskostnader för platsreservation etc. (flyget kostar minst 4000:-, oavsett om vi bara åkt till en ort)
Utbildning: €150 + €950 (depositionsavgift + studieavgift)
Boende i Frankrike: €100 (betalt) + €400 + €300 (första månaden + delar av kommande månader, betalas vid olika tillfällen). Jag och Josefin samsas ju som klart de dagarna hon är där :)

Totalt (med dagens valutakurser): ~22000:-

Så vad jag önskar mig i 20-årspresent? PENGAR! Imorgon ska jag sätta upp lappar om min lägenhet, då kanske jag kan slippa den kostnaden ett tag i sommar i alla fall. Fast jag måste säga att det känns helt OK. Visserligen inga mat- och shoppingkostnader inräknade men jag kan ändå inte shoppa så mkt i och med att jag nog inte kommer åka tillbaka till Sverige innan jag börjar.

Ev. kommer jag kunna trixa lite med huset i Frankrike så att jag betalar det i omgångar i sommar, då blir det mindre när jag kommer fram :)

Ja, jag tänkte att detta kunde vara intressant information för några av er som läser, och kanske för dem som vill göra en liknande sak någon gång i framtiden!

Nu håller vi tummarna för att jag får jobba 24/7 nionde juni - 24 augusti!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0