En solig dag i Uppsala

I torsdags tröstade jag och Amanda oss med att slänga oss på bryggan nere vid Fyrisån efter den förrädiska tentan. Såhär såg Uppsala ut då.







Det smärtar lite i bröstet vid tanken på att jag inte kommer vara här i Uppsala i höst. Men så tänker jag att jag kommer ju vara i södra Frankrike och då känns det genast tusen gånger bättre! Och jag kommer ju tillbaka så småningom. Men åh, alltså! Denna ljuva ljuva stad med så fina människor och underbara smultronställen! Denna smältdegel av kulturer, etniciteter, idéer ... Älskade stad, kommer nog bo här som vuxen! Kanske ha sommarhus om jag har råd.

Nu ska jag sluta sörja i förtid och plugga lite innan jag går och lägger mig, är himla trött och ska upp tidigt tidigt!

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0