Champagne Palace Hotel

När jag och Josefin åker till Rom ska vi bo på Champagne Palace Hotel. Det ska vara fyrstjärnigt men som vi vet är svensk standard och europeisk standard VÄLDIGT skilda så jag kan väl tänka mig att man kan tänka sig 2,5-3 stjärnor ungefär. Det ligger 200m från Termini (tågstationen i Rom, dit vi kommer kvart i tio på morgonen. Incheckning lite senare på dagen så första timmarna kommer nog spenderas på närmaste restaurang/gelatobar för att fylla på energin som kommer vara slut efter ett dygn på tåg ...

Såhär ser hotellet ut utifrån:



och här är några bilder från hur det ser ut inne i hotellet, men jag antar att det här är de finaste sviterna:





Fint va? Det hade varit SWEET om Josefin och jag fick det här rosa ovanför, så himla flickigt och gulligt haha! Fast det lär bli ett som liknar den mittersta bilden, tror jag. Nåja. Vi ska ju bara sova där och eftersom frukost ingår är det ett finfint pris. Skönt att slippa betala 250-300:-/natt och bo på hostel (som ett väldigt lågbudgetvandrarhem där man sover i sovsalar om 10-15 pers). Det här är ju samma pris ungefär, fast mycket högre standard.

Nu ska jag ta tag i plugget, klockan 13 idag får jag reda på vad jag ska plugga i sommar!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0