Onsdag 23/3

Det är så otroligt skönt att ha internet igen, kan ni tro. Saker blir så mycket mindre komplicerade (ja, för de är fortfarande komplicerade - jag är ju trots allt människa) och även om man jobbar med något blir det som en avkoppling att sitta vid datorn. Det är galet att man kan slappna av med teknik, men så är det. Imorse skulle jag egentligen åkt och tränat (gick till och med upp klockan sex) men jag har tränat tre dagar i rad nu så min kropp fick vila bestämde jag. Och så hade jag en del plugg jag ville få undan, det bidrog delvis. Blir träning imorgon istället!

Så plötsligt hade jag tre timmar till mitt förfogande. Duschade (har inte tvättat håret hemma på länge i och med att jag tränat - det är GULD värt kan jag säga!) och provade min nya hårkräm jag "köpte" igår. Hittade en massa rabatter på Åhléns som adderade ihop till hela 150:- och eftersom jag inte hade något bättre att köpa och de gick ut igår spenderade jag dem + en tia på en löjligt dyr hårkräm för lockar från L'Oreal Professional. Den är så HIMLA bra så jag tackar verkligen mitt sinne för att jag fick ett gå-igenom-alla-kvitto-och-kuponger-ryck igårmorse. Annars hade jag inte hittat dem och då hade inte mitt hår varit så mjukt och lockigt och PERFEKT som det är just nu. Gudars skymning, det är nästan lite pinsamt att en hårprodukt kan göra en så glad men som ni vet har mitt hår alltid varit min bästa tillgång näst intellektet så vad gör man inte? Hoho, jag är så glaaaaad.

Mindre glad blev jag när jag imorse på nyheterna hörde att Khadaffi med sina företag varit med och givit pengar till forskare som bedriver forskning vid Uppsala Universitet. Alltså, jag fattar att de behöver pengar för att kunna forska men har de ingen skam i kroppen? Khadaffi har aldrig varit en snäll snubbe och man kan tycka att det är moraliskt svårförsvarat att ta emot pengar från något som skrivit en bok som heter "Den lilla gröna" - allt som överhuvudtaget kan liknas vid något Mao gjort borde förkastas. Enligt DN har han 10 miljarder (minst) investerade i olika svenska företag, men det är oklart vilka. Usch usch usch.

På tal om DN finns det ingenting som är bättre än att koka en kopp kaffe, bre ett par smörgåsar och sätta sig vid bordet och läsa hela morgonen. Jag känner mig så himla vuxen när jag gör det - oslagbart! Tror jag ska önska mig en årsprenumeration i födelsedagspresent eller något, min favorittidning alla kategorier tror jag minsann! Kanske mest för att jag alltid klarar deras korsord ...

Nu ska jag knåpa ihop ett brev till mormor och morfar och sedan fortsätta plugget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0