Med hjärta och smärta

Jag har nyss kommit hem från Uppsala och sitter nu och velar. Skall jag äta ett par mackor och dricka lite kaffe nu eller ska jag strunta i det och äta en lite tidigare middag? Jag har inte ätit lunch idag så det lutar åt det första. Igår gjorde jag tonfiskgryta med pasta som blev himla gott (fast inte lika god som den Carolina gjorde i fredags) så det står på menyn även idag. Jag är ganska dålig på det där med rester som räcker längre än en måltid eftersom min frys är ganska full och jag lätt tröttnar på det mesta (förutom pasta med ost- och skinksås, MUMS!). Har slängt en del mat p.g.a. det och så får det minsann inte fortsätta! Skall rensa i frysen och införskaffa fler matlådor inom kort så att problemet kan lösas.

Imorse gick jag upp klockan 6 (!) för att åka in och träna innan skolan. Kvart över sju satt jag på tåget och klockan åtta stod jag på crosstrainern. Tränade i en timme ungefär, duschade och gick till skolan som idag bjöd på en grammatiklektion. Det känns som om det börjar lossna för mig nu - i början hade jag svårt med övningarna och hade fel i nästan varenda mening men nu har jag endast sporadiska fel på saker vi inte lärt oss än eller t.ex. där det skiljer sig extremt från svenskan i konstruktion.

Jo, åter till träningen ... Jag började igår och min otränade kropp fick sig en lugn genomkörare, mest för att sparka igång den. Tyvärr stretchade jag nog inte ordentligt för imorse hade jag ont i vänstra vaden (inte träningsvärk utan mer som om jag sträckt mig). Det blir alltid bättre av rörelse så jag tränade idag ändå och det släppte för stunden men har kommit tillbaka. Ska duscha varmt och länge och massera vaden senare så att det mjukas upp. Men gå kan jag i alla fall och det är ju tur det ;)

Imorgon ska vi hem till en tjej i klassen som nyss flyttat in och ha inflyttningsfest. Det verkar inte bli någon mat (vi ska ses redan kl. 18) så som det ser ut nu tar jag nog med mig något och äter där. Har en flaska prosecco i kylen (ungefär italiensk champagne) som vi skall dela på ett par stycken så det lutar åt italienskt. Martina är en italiensk delikatessbutik i Uppsala och de har himla fina hopplock för riktigt bra priser, det tar jag nog med mig.

Nej, nu ska jag äta lite ostmackor med kaviar! Om en vecka ses vi :D

Kommentarer
Postat av: Sannie

ha en fin Torsdag! :)

2011-03-03 @ 15:11:38
URL: http://sannie.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Helt rätt, motivationen är inte alltid på topp.

2011-03-04 @ 10:19:30
URL: http://colorelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0