Lördag 26/3

Idag har vi en fin, härlig dag i Örbyhus. Lite molnigt och blåsigt men det är ju vår så det är minsann inget fel med det! Har nyss varit och handlat och höll på att svimma när jag insåg att jag stod och tittade på pelargoner ... Mamma, jag förlåter dig aldrig för att du skadat mig så! Hihi, nädå. Ingen fara, men lite arg blev jag allt på mig själv för att jag har så svag karaktär ... Blev ingen blomma, dock. Kände någonstans att 79:- för en sådan blomma inte riktigt är min kopp te.

Igår var en riktigt rolig dag, hade inte en tråkig stund! Den började tidigt på morgonen, vid halv sju, då jag gick upp och duschade och sådär, åt frukost och betalade mina räkningar. Blev väldigt glad när jag insåg att jag inte behöver köpa ett vanligt tågkort denna månaden eftersom jag inte kommer åka tåg mer än halva perioden. Blev ännu gladare när jag insåg att jag är ungdom och bara behöver betala 280:- för ett tjugoresorskort, vilket räcker gott och väl! Mamma och pappa kommer den femtonde april som det ser ut i nuläget så jag har exakt två veckor att åka tåg. Och eftersom jag är ledig litegrann på helger och vissa veckodagar eftersom en delkurs tar slut snart kommer det nog klara sig precis! Hur man än vänder på det blir den billigt den här månaden :)

I alla fall, för att fortsätta berätta om gårdagen satt jag och åt frukost och pluggade i några timmar innan jag gick en sväng på stan och hittade en så himla fin, enkel svart klänning som är en sådan där vardagsklänning man snabbt kan göra till kvällsmaterial om man bara slänger på sig ett halsband och lite smink. Bra pris också, då blir man glad! Den ska invigas idag, faktiskt. Efter shoppingen hade jag skola 12-14, så himla söt lärare att jag nästan smäller av. Han är lite som Hugh Grant i Notting Hill, alltså extremt tafatt, och ser lite ut så också. Han ser ganska bra ut men han har verkligen noll pondus, vi sitter och får moderskänslor hela högen när han velar fram och tillbaka. Annat är det med min kulturlärare, jädrar alltså. Jag ska visa bild när jag kommer hem mormor, han är tusen gånger bättre än Tom Jones, lovar ;)

Efter skolan mötte jag upp Lydia, Anna och Lovisa och följde med dem till Flogsta där Anna skulle handla på ICA Väst. Det måste jag också börja göra, de har så snuskigt bra priser på kött att jag inte trodde mina ögon, inte en enda köttbit var ordinariepris och de hade finfina grejer! En tjej köpte en rimmad oxbringa till 49,90:-/kg, överallt annat ser man dem för minst 79:-. Sånt blir man glad av som student! Det är ganska långt till Flogsta, tio minuter med buss så ungefär en tjugo, tjugofemminuterspromenad. Skönt! Solen sken så det var dejligt.

Efter det mötte jag upp Amanda och Malin på Norrlands nation och spelade folkmusik i en timme ungefär innan jag och Amanda gick på stan för att hitta kläder åt henne, jag gillar att vara smakråd! Efter en trevlig stund mötte jag upp Anna, Carolina och Lydia och gick till Norrlands nationskrog Orvars för att fira att det var fredag och studielån. Vi åt god god hamburgare, drack Staropramen och jag provade en ny sorts öl som jag tyckte var jättegod - Honeydew. Ett 100% ekologiskt öl som bryggs dels med malt och dels med honung, och det smakades! Gillade den, men nog inget jag skulle dricka till mat. Passar bättre en kväll i en park med vänner och plockmatspicknick och färskt frukt! Valborg here we come.

Efter maten och pratet gick vi till Östgöta nations klubb och drack lite goda drinkar (provade P2 som är en blandning av vaniljvodka, apple zour och en massa fruktsoda - SÅ god!) för nästan inga pengar (det är fördelen med nationer, de är lite sunkigare än de fina "vanliga" klubbarna men allting kostar minst hälften så mycket!) och sedan dansade vi hela natten. Kom hem vid två inatt, gick och lade mig direkt - var alldeles slut. Idag har jag vilat, pluggat lite, tittat på TV och varit och handlat.

Ikväll ska jag till Karin för lite prat och sedan drar vi vidare till Nationkörsfestivalssläppet, en klubb, så det blir dans inatt igen! Imorgon blir det mer vila och en hel del plugg och så ska jag nog titta lite på trädgårdsmöbler till balkongen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0