INTERNET AT LAST

Sitter i skolan just nu och surfar på deras internet, skall alldeles strax bege mig till Gränby för att fixa mitt eget så att jag kan sluta vara en eremit hemma och faktiskt plugga ordentligt. Idag lärde vi oss hur man gör foie gras (gåslever) som alla snobbar envisas med att äta och älska (fastän det smakar olja och rått kött). Först spänner man fast fågeln så att den inte kan röra sig, sedan kör man ner en slang i halsen och tvångsmatar dem med fet, fet mat. Så småningom blir levern abnormt stor och så vips har vi vår gåslever. SÅ VIDRIGT. Så sluta äta det. Det är alltså helt lagligt i Frankrike - ett makabert bevis för hur selektivt EU är. Usch. Jag är verkligen för mycket av det EU står för vad gäller fri handel, studier och arbete för medlemmar av EU-länder men att ett land skall få bete sig så mot djur är vidrigt. VIDRIGT.

Å andra sidan - vem är jag att sitta här och gnälla när jag äter skaldjur?! För det är ju så himla djurvänligt att kasta ned levande humrar, räkor och kräftor i kokande vatten och stänga locket så att de inte försöker ta sig ut ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0