501 frågor del 3

201. Vilken sorts juice är din favorit? Tranbär eller äpple. Fast färskpressad apelsinjuice är inte fel del heller ...
202. Vad anser du om dödsstraff? Nej. Inte ens för pedofili. Kan skriva ett inlägg om det imorgon eller något, med risk för att bli slaktad.
203. Rasism? I en utopi finns det inte och jag kan personligen inte förstå varför den gör det eller varför folk orkar bry sig. Det är dumt och vidrigt och bara fel! Det är dock viktigt att kunna skilja fördomar från rasism.
204: Barnarbete? Nja. Jag gillar inte ungar vet ni ... Nejdå, jag tycker det är hemskt! Och nu pratar vi inte när mamma och pappa betalar en tjuga för att få löven krattade utan när det industrialiseras.
205. Mobbning? Nej! Varför mobbar man? För att lära andra "sin plats"? Jag förstår inte, vem uppfostrar de här ungarna?
206. Om du fick göra en stor förändring i världen, vad skulle du ändra på då? Först och främst det svenska skolsystemet. Men om det kunde vara världsomvälvande hade jag nog sett till att man påbörjade arbetet med att finna nya energikällor ordentligt och slutade teorisera.
208. Röker du? Nej!
209. Om ja; varför slutar du inte? ---
210. Tycker du att det är viktigt att stå för vad man tycker? Ja, man är ingen utan sina åsikter.
211. Brukar du göra det? Ja, fast jag är inte lika lättprovocerad som jag en gång var.
212. Om nej; varför inte? ---
213. En pinsam sak som hänt dig denna veckan: Jag glömmer namn väldigt fort så jag gick runt och kallade en tjej ett namn hela kvällen tills hon till slut frågade varför. Det var lite pinsamt.
214. Känns det som om du gör bort dig ofta? Nej, inte jättemycket. Okej att jag halkat rätt många gånger och att jag glömmer folks namn men inte annars, turligt nog.
215. Favoritsmak på nudlar: Jag älskar China Box nudlar! De har massa goda grönsaker i. 3-minutersnudlar gillar jag men efter att jag var sjuk hade jag levt på det några dagar så nu har jag svårt för det.
216. Om du inte äter nudlar, varför gör du inte det? -
217. Efter hur många trappsteg orkar du helt enkelt inte längre? Haha, aldrig! Trappan tar mig till nästa nivå, man måste kämpa!
218. Är du i god form? Njae, det kan jag inte påstå ...
219. Om inte; varför tränar du inte upp dig? Jag håller på! 
220. Har du några piercings? Bara öronen, två st.
221. Om ja; var någonstans? Öronen
222. Tatuering? Inga. Än.
223. Om ja; hur ser den ut? -
223. Gjorde det ont att göra den?
224. Tycker du att det är äckligt med blod? Nej, faktiskt inte. Det luktar och smakar gott! Mitt eget i alla fall, jag har inte smakat på så många andras ...
225. Någonting du inte skulle vilja ha krypandes i håret just nu: Vilket småkryp som helst. ISCH.
226. Vilken är din favoritklädaffär? Indiska eller kanske, hm ... Jag vet inte. Får nog bli Indiska eller Åhléns i Stockholm för att de har så många olika märken = massa butiker i en!
227. Hur mycket pengar lägger du ut på kläder varje månad? Ett par hundra.
228. Har du någon mp3spelare? Ja.
229. Om ja; vilken? En silvrig iPod nano som jag måste skaffa en ny kabel till ...
230. Var den dyr? För mig, ja.
231. Ser du dig själv som (ja/nej-svar):
Impulsiv?
Ja.
Snäll? Ja.
Egoistisk? Nej, inte tillräckligt. Har börjat bli bättre på att säga nej och att säga ifrån när jag känner mig felbehandlad dock!
Snygg? Såklart. Ingen ser ju ut som jag och unikt är alltid snyggt.
Charmig? Njae, jag vet inte. Det får andra avgöra.
Utåtriktad? Ja!
Rolig? Ja. Haha, gud, ni har ingen ANING om hur roligt jag är! :D
Annorlunda? Ja, det får jag hoppas för som sagt finns det bara en som är som jag och det är jag.
Ytlig? Ja, fast inte ohälsosamt.
Töntig? Ja!
Djup? Japp.
Intelligent? Ja.
Omtänksam?
Ja.
Självsäker? Ja. Det måste man vara.
Förvirrad? Ja, ni som känner mig vet vad jag menar ...
232. Är det jobbigt att svara på såhär många frågor? Nej, det är kul!
233. Hur gammal var du när du var full första gången? Femton tror jag.
234. Vad hade du druckit då? Sprit?
235. Dricker du alkohol överhuvudtaget? Ja.
236. Om ja; öl eller vin? Vin och öl men föredrar vin.
237. Om nej; saft eller sockerdricka? Jag gillar öl, vin, saft OCH sockerdricka!
238. Någonting du gjorde förra veckan som du ångrar: Inget tror jag!
239. Någonting du gjorde förra veckan som du är stolt över: Lagade grym fajitas.
240. Någonting du funderade över mycket förra veckan: Samma som alltid och det håller vi hemligt.
241. Någonting du funderar över mycket idag: Vad jag ska ta med mig till Skåne!
242. Stockholm eller Göteborg? Stockholm. Utan tvekan!
243. Varför då? Älskar staden, det är så otroligt mysigt överallt. Visst, folket är kanske inte det trevligaste men vadå, man kan ju hänga med sig själv!
244. Du hade gärna haft lite fluffigare... : Soffkuddar.
245. Och lite mindre... : Slitet hår.
245. Och lite mer fantasifulla... : Tankar?
246. Anledningen till varför du svarar på alla de här frågorna är att du: Tycker det är grymt kul!
247. Om du bara fick klä dig i tre olika färger kombinerat livet ut, vilka tre färger hade du då valt? Brunt, marinblått och grönt.
248. Vad skulle du säga till Göran Persson om han skulle kliva in genom ditt fönster just nu? Hur tusan kom du upp och hur kom du in genom fönstret?????
249. Varför då? Mitt fönster är på 2a våningen och Göran Persson känns ju inte särskilt smidig för den delen heller ...
250. Du tycker att Göran Persson är... : En typisk sosse.
251. Har du rest utanför Europa någon gång och i så fall vart? Nix!
252. Var det en trevlig resa? Den har som sagt inte inträffat än ...
253. Om ja; varför? -
254. Om nej; varför inte? ---
255. Det här anser du om droger: Känns ganska fel att svara på det eftersom jag dricker alkohol men jag tycker överlag att det inte skadat om det inte funnits alla.
256. Är du en sån som har mycket åsikter om saker och ting? Ja, är extremt opinierad som ni som läser bloggen märkt av hoppas jag!
257. Har du någon du kan berätta precis allting för? Nej.
258. Hur känns det? Bra, då har ingen någonsin någon hållhake på mig.
259. Håller du mycket saker inom dig? Japp.
260. Tycker du att det är bra eller dåligt att göra det? Jag gillar det oftast, blir det för mycket pratar jag ofta med vem som helst. Har inte problem att berätta saker som andra kanske skulle tycka var jätteprivat, däremot har jag svårt att berätta andra saker som folk kanske vanligtvis häver ur sig hit och dit.
261. Det bästa med julen är: Träffa släkt och vänner, god god god mat (mormors köttbullar är bästa) och jag skulle ljuga om jag inte sa att öppna paket.
262. Det värsta med julen är: Konsumtionshetsen och alla snorungar som inte har vett nog att ens säga tack när de får en present för tusentals kronor. Om jag någonsin varit så ber jag ödmjukast om ursäkt!
263. Du har aldrig någonsin... : Varit utanför Europas gränser.
264. Men däremot har du gjort det här väldigt många gånger: Åkt kollektivtrafik.
265. Har du lätt för att lära dig? Ja, så länge det inte handlar om matematik.
266. Vad gör du om 10 år? Förhoppningsvis är min affärsidé i startgroparna och så arbetar jag med utbildning och översättning eller författarskap, bor i det gula huset längs E6:an mellan Trelleborg och Malmö och har en hund och två katter.
267. Är du likgiltig? Ibland kan jag nog uppfattas så, hänger inte upp mig på småsaker.
268. Ärlig? Ja.
269. Tycker du att det är viktigt att man är ärlig? Ja.
270. Är det okej med vita lögner? Ja, det är väl OK ibland men inte som en vana.
271. Är du vidskeplig? Motvilligt svarar jag "ja", för det är jag.
272. Ditt motto är: Time lost can never be regained.
273. Gillar du stark mat? Ja fast jag är otroligt mesig med det.
274. Salt mat? Beror på maträtten.
275. Gillar du godis? Ja.
276. Om ja; vilket är ditt favoritgodis? Choklad och hallonlakritsdödskallar.
277. Om nej; varför inte? ---
278. Din favoritglass är: Polkagris och choklad i alla dess former.
279. Bara för att den är så: God..?
280. Ser du på sport? Nej, men om jag gör det blir jag extremt meddragen om andra runt omkring mig blir galna.
281. Har du någonsin åkt luftballong? Nej!
282. Hoppat bungyjump? Nej.
283. Fallskärm? Nej.
284. Vill du göra något av ovanstående tre och i så fall vad? Har inte dödslängtan och kan få adrenalinkickar på andra sätt.
285. En person du gärna skulle fika med just nu är: Josefin. Eller Toby Stephens!
286. Hämta närmsta bok, slå upp sidan 15 och citera första meningen: "I begynnelsen skapade Gud Himmel och Jord". Skojar inte!
288. Är du konstnärlig? Jag tror att alla är det på ett eller annat sätt.
289. Rakar du benen? Ja.
290. Om ja; hur ofta? Mer sällan än jag borde ...
291. Vad har du för relation till din väckarklocka? Jag skulle inte komma någonstans om det inte vore för den.
292. Dina föräldrar? Vad är det här för fråga?
293. Har du flyttat hemifrån än? Ja, heeeeelt galet!
294. Om inte; när tänker du göra det? -
295. Hur ofta bakar du? En gång varannan dag ungefär.
296. Vad brukar det oftast bli? Någon form av bröd eller kanske macaroons, det är nästan alltid olika.
297. Du kände dig jättesnäll igår när du...: Jag gjorde inget vettigt igår.
298. Och det kändes förjävligt en gång när du råkade...: ..göra något dumt? Hehe.
299. Gillar du bananer? Gud, ja!
300. Plommon? Nja, faktiskt inte. Är så rädd att det ska vara en mask i och en gång råkade mormor ut för ett missöde när hon åt omogna plommon så jag har ett ganska komplicerat förhållande till just plommon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0