Hösten 2011

Hej!

I höst bär det som ni vet av till Frankrike för min del. Ska stanna i en hel termin, förhoppningsvis en till om jag trivs och hittar jobb eller riktigt härliga studiemöjligheter! Som ni vet är det fullt möjligt att studera på distans från Sverige vilket gör att jag inte tappar tid från mina nuvarande studier här hemma.
       Idag pratade jag förresten med min hyresvärd nere i Frankrike! Hon är tydligen i Sverige för en kortvisit (de bor i Östraby mellan Hörby och Sjöbo) och idag ringde jag till hennes mans mobil (han är baserad i Sverige) för att presentera mig. Ska ju hyra av dem så pass länge att jag vill ha en lite mer personlig relation ... Hon ringde i alla fall upp och jesus vilken svada - det slog Molanders alla dar i veckan! Men hon var supertrevlig så det känns riktigt bra. Fick även adressen till huset - Rue 7 Muette 34420 Portiragnes. Så nu får ni skriva brev och ha er! Och komma och hälsa på såklart. Jag bor alltså i byn och inte nere vid stranden (finns ett Portiragnes plage också som ligger några km bort) och där finns ALLT man kan tänkas önska sig! Bageri som bakar färskt varje morgon, bussförbindelser med avgång till Béziers minst en gång i timmen o.s.v. o.s.v. ... Perfekt! Huset har tvättmaskin så den biten behöver jag inte oroa mig för. Åååh, det ska bli så KUL!
       Idag ska jag in till Malmö med Josefin om hon kan ringa någon gång ... Ska debutera på systemet. Kanske. Och så ska Josefin ha lite grejer, pass bland annat. Och så ska vi fråga hur mycket tilläggen till tåget kommer ligga på. Jag gissar runt 600:- ner (i överkant) och kanske 200:- från Rom till Montpellier. Vi får la se ... Anledningen till att det kostar så mycket är att vi kommer åka nattåg ner och platsbokningen där är ganska dyr. Förhoppningsvis kan vi dock få sittplatser, då blir det billigare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0