Välkommen till mig

Några av er har inte sett bilder från hur det ser ut hemma hos mig sedan jag fick det omtapetserat - nu har jag skaffat fram bilder. Idag har jag städat och fejat och tagit bilder så att ni kan ser hur jag bor! Eftersom bilderna är så många har jag lagt in vissa av dem som små, men om ni klickar på dem blir det större så att ni ser.


Hallen ser fortfarande ungefär likadan ut. På bordet ligger "Krig och Fred" av Tolstoj och man hittar också mitt smyckeskåp. För bättre bild klicka på bilden nedan.






Här ser vi min älsklingsplats i hela lägenheten - min nya skrivpulpet! I bakgrunden skymtar vi skärmen pappa byggt åt mig och på den hänger vanligen ett par pyjamasbyxor för när det blir kallt. Nedan ser ni fler bilder på pulpeten ur olika vinklar.

     



Bakom skärmen hittar vi min säng, som faktiskt alltid är bäddad när jag går hemifrån om morgnarna. Jag klarar inte av att lägga mig i en obäddad säng. Kuddfodralet har jag sytt själv och gosedjuren är sådana jag sover med varenda natt. Katten (den orange) köpte jag på Hamley's i London 2006 och jag har inte släppt den sedan dess! Nedan ser ni en miniatyrbild av mitt nattduksbord med en svart häst på. Ett föl, närmare bestämt. Den har jag för att jag är inne i en töntig period där jag drömmer mig bort till Talia som är en fiktiv version av vårt Italien i ett parallellt universum. Man kan läsa om det i Stravaganza-serien av Mary Hoffman (som jag har hemma om någon är intresserad). Den andra bilden visar två bilder från min bok (tecknade av Elinore Sander och Diana Berg) som jag förstorat upp och satt på väggen.

   




Här en bild på min hylla från de två hållen. Böcker på ena sidan, böcker och filmer på andra!

                                     

Varsågod! Nu ska jag åka in till stan, vi hörs! Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0