Uteblivet inlägg

Tanken med inlägget jag skulle skrivit igår var att visa er lägenheten som den ser ut nu - den är ju helt olik de andra bilderna - men när jag började se mig omkring upptäckte jag att det kanske inte var så bra ändå ... Inte för att här är stökigt (jag städade HELA lägenheten minutiöst när jag kom hem) utan för att det ser himla tråkigt ut utan blommor. Så, idag ska jag ta tjuren vid hornen, åka till Plantagen och köpa blommor. Jag har lovat mig själv att det inte ska bli pelargoner (jag tror jag slipper för de trivs väl bäst i söderläge???? säg ja!) men det förvånar mig inte om det blir det. Mammas besatthet har väl skadat mig för livet ... Hoho, närå. Nu är jag allt bra taskig. Jag ska även hyra film. Eller kanske köpa om de har någon fin 1800-talsfilm (med tanke på att jag brukar se sådana filmer om och om och om igen är det en investering!). Jag tänkte köpa varmrökt lax på Hambergs också men gulaschoppan jag gjorde igår blev riktigt god så jag tror att jag käkar den idag också! Note to self, dock: se till att skaffa mortel så att jag kan krossa kumminfröna! Inte gott med ett kumminfrö i munnen, de innehåller ju smak för ett helt kompani ...

Nåväl. Det var väl det hela! Nästa vecka får jag ett saftigt studielån så jag ska använda de pengarna till att betala två månaders hyra + en golvhylla/ett skåp till badrummet. Handdukarna tar så sjukt mycket plats i garderoben (och som ni vet har jag ganska mycket kläder) att de behöver sitt eget lilla ställe. Nästa månad kommer pengarna som skulle gått till hyran (den är ju redan betald då! hoho!) gå till en finfin fåtölj och förhoppningsvis en skrivbordsliknande sak. De har fruuuuuktansvärt fina skrivpulpeter på Örbyhus möbelaffär men de kostar lika mycket som en fåtölj och jag måste liksom välja ...

Nej, nu ska jag bege mig! Vi hörs senare och då ska jag verkligen försöka visa bilder, förhoppningsvis MED blommor i fönsterna.

Kommentarer
Postat av: Lilla H

har precis fått en klump på csn som de igger efter med, känns bra när pengarna väl kommer

2011-01-14 @ 14:34:32
URL: http://haleyborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0