Tentamen - check!

Jag vet att det är väldigt länge sedan jag skrev här, men det har ju sina orsaker då jag trots allt är i Skåneland och träffar er alla! Jag tänkte dock skriva ett litet inlägg här, främst eftersom jag är så jäkla cool att jag sitter på BioMedicum i Lund - i ett kontor i ett labb! - och skriver det här. Det ni, minsann inte alla som får blogga från sådana här ställen. Jag sitter här för att jag är klar med min tenta (den tog lite drygt en timme) och nu väntar jag på att mina föräldrar ska komma hit och hämta mig så att vi kan åka och titta på soffor.

Tentan kändes bra (så det gick nog riktigt illa, brukar vara så) och jag är väl nöjd med min insats. Har sovit kanske fyra timmar inatt p.g.a. att vädret bestämt sig för att gå mot plus och således resulterat i att det droppat i skorstenen hela natten. Jag ligger i bäddsoffan som står precis bredvid skorstenen så ni kan ju tänka er ljudet. Åhhhhh. Det ville aldrig sluta! Så jag somnade väl vid två ungefär, fastän jag låg i sängen redan vid halv tolv. Tack Gud för TV så att man har någonting att göra medan man väntar på John Blund (varför kom han inte tidigare? jag som varit så snäll!) och hans mirakelpulver.

Nå. Om ni undrar varför jag är på BMC är det för att jag har skrivit min tenta här. Jag pluggar ju i Uppsala men om jag skulle ha åkt upp dit för att skriva tentan hade jag haft en dryg vecka utan någonting att göra. Jag vet inte hur ni känner, men personligen föredrar jag att kunna träffa folk framför att sitta instängd i en etta mitt i vintern utan någon att träffa (ingen åker ju till Uppsala utan anledning, liksom). Så då löste vi det såhär istället och det funkar ju fint. Som det ser ut nu måste jag dock åka upp redan på tisdag för vi har upprop och ämnesinformation på franskan på onsdag. Åh, varför kan de inte lägga sådant i anslutning till helger? Fredag hade varit utmärkt. Då hade jag åkt upp på torsdag och sedan haft helgen att komma i ordning ... Men nehej. Kanske kör jag upp. Kanske. Jag har så mycket grejer jag vill ha med mig, förstår ni. Det får vid närmare eftertanke nog vänta till våren - vem vill riskera livet bara för att få hem lite grejer? Nej, jag flyger. Oroa er inte.

Ja, nu ska jag väl avsluta här då och fortsätta spela spel på Facebook. Det blir så när man inte har något att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0