Lördag 29/1

Inatt satt jag uppe nästan hela natten och läste (lade mig vid ett) ut en av de tre böckerna som damp ner i mitt brevinkast igår. Jag beställde hem de tre första delarna i Stravaganza-serien (jag läste dem när jag var kanske tolv men jag älskar dem fortfarande och tycker nog nästan att de är bättre nu än jag gjorde då) och när de som sagt kom igår läste jag ut den första i serien, City of Masks, som utspelar sig dels i vår värld (i Barnsbury i norra London) och dels i Talia, ett land i ett parallellt universum som påminner väldigt mycket om vårt Italien. Det är fint att kunna rymma undan verkligheten och bege sig till en annan plats mentalt. En paus är välbehövligt och även om jag redan läser hela dagarna blir det här mer som att titta på film eller resa.

Igår hade jag vänner över för Jane Austen-maraton och frukost/lunch. De kom vid tolvsnåret och så fort tekakorna jag hade i ugnen var klara åt vi. Det blev (hembakade) scones, bärmuffins och tekakor och dessutom stekt ägg och en massa pålägg. Till det drack vi färskpressad apelsinjuice, kaffe och te. Och så såg vi film. Tre stycken. Northanger Abbey, Persuasion och The Jane Austen Book Club.

Och imorse tog jag bort virus från datorn och nu håller jag på med en virussökning. Tur att jag har den andra datorn (den lilla) att sitta vid. Nu ska jag dyka ned i franskplugget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0