Landad

Nu har jag landat i Uppland. För ganska precis femtio minuter sedan satte planet ned sina hjul i marken på Arlanda. Det var en mycket fin landning, nog den bästa jag upplevt. Inte för att jag upplevt så många ... Flygningen gick bra även om det var lite skakigt här och där. Innan när jag flugit har det varit väldigt mulet och disigt - idag var det perfekt väder! Så fort vi kommit över Småland klarnade vädret upp och man kunde se allt där nere. Tog ett tag innan jag insåg att det jag trodde var cykelvägar var flerfiliga motorvägar och att de där superbreda jag trodde var motorvägar var älvar eller floder. Allting är så himla litet - Gamla stan såg ut som den gör på en karta, pytteliten, och de andra var inte särskilt mycket större.

Nu är vi i Knivsta och jag är hemma om 40 minuter. Tåget från Arlanda tar bara 45 minuter vilket är himla skönt med tanke på att min magsjukenoja såklart höll mig uppe hela natten. Jag kommer hem vid elva (jag ska ju kånka på väskan och ryggsäcken hela vägen från tågstationen ...) och då ska jag städa innan jag packar upp. Och sortera post, herregud, jag är lite orolig för hur mycket som kommer ligga där innanför dörren. Tur att tidningen inte kommer förrän på måndag, i alla fall.

Vi hörs väl imorgon om inte förr, jag är hemma hela dagen så det kan mycket väl trilla in ett inlägg senare om jag har tråkigt. Eller så syr jag - just nu underhåller jag mig med klänning nummer två som skall broderas när den är klar så att den blir lite "finare". Den andra jag sytt är ju väldigt vardaglig.

Hoppas ni har det bra! Jag finns på mobilen om det skulle vara något.

Kommentarer
Postat av: st

kommer inga bilder på dina klänningar? (:

2011-01-12 @ 09:29:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0