Ett steg i rätt riktning ?

Goderafton på er. Här sitter jag och smider planer. Okej, kanske inte. Men jag har faktiskt tagit ett steg mot en mer uppstyrd ekonomi (morfar jag har faktiskt finfina excel-filer med utgifter/inkomster nu!) och beställt ett separat kort till matutgifter så att jag lättare kan hålla koll på utgifterna. Då jag handlar på Coop kanske en gång varannan månad (det ligger så långt bort) har jag ansökt om det hos ICA, som ju ligger typ trehundra meter från min lägenhet. Det är gratis, såklart, och jag har (igen, såklart) ingen kredit.

Ikväll har jag varit i Uppsala och haft filmkväll med mina kursare. Vi ska ha det en gång i veckan, har vi tänkt, och ikväll såg vi Casablanca som Axel valt ut. Jag hade inte sett den förut och den var ju helfin och riktigt rolig på sina ställen! Nu ska jag ta tag i mig själv och verkligen se alla gamla klassiska storfilmer - det finns så många referenser vi använder oss av idag och det är tråkigt att inte veta var de kommer ifrån. Två grejer i filmen är himla roliga:

- We'll be in your office at six in the morning! (Vi är på ditt kontor klockan sex imorgon bitti!)
- OK, I'll be there at ten ... (Okej, jag är där klockan tio ...)

- What's watch? (Vad är klocka?)
- Watch ten. (Klocka tio)
- Such much! (Så mycket!)

Så klockrena citat.

Nästa vecka hade jag planerat ett Austen-maraton, men det ser ut som att det nästan bara blir jag och Madelene. Vilket ju är fint det också! Vi tar Austen-maratonet en annan gång, helt enkelt.

Nu ska jag läsa och sedan sova! Hoppas att ni har det bra där nere i söder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0