Ett litet inlägg

Den här månaden har jag lagt 1700:- på kurslitteratur och då har jag inte köpt allt än. Man kan ju lugnt säga att jag ligger back, men det reder sig som alltid. Jag irriterar mig mest på att min lärare sade att jag var tvungen att köpa en fransk grammatika när jag redan har en om täcker exakt samma saker men är utformad på ett annat sätt. Detta grundade hon på att det kommer ta mer tid än det är värt att leta upp en övning som överensstämmer med den i den tänkta grundboken. Så, idag lade jag 400 ljuva riksdaler på en bok jag inte borde behöva. Men, vad gör man inte? Utöver den här boken har 500:- lagts på skönlitterära böcker till kursen (som faktiskt inte räknas eftersom det är kul att köpa), ett enormt lexikon i franska för 400:- och en fransk-fransk ordbok för 200:-.

"Studentpriserna" är bara löjliga - det måste säljas nästan lika många lexikon och grammatikor som skönlitterära böcker så varför ska det skilja nära tvåhundra kronor minst per bok?! Jag förstår när det kommer till lingvistik och ämnesböcker men eftersom så många läser språk känns det, ja, dumt.

Nåja. Nu ska jag återgå till att drömma om Italien. Mamma och pappa jag fyller ju tjugo i år visst vill vi åka till Siena och Florence i juli för att fira min milstolpe ...? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0