Det tjugonde levnadsåret

Den tjugosjätte juni i år påbörjar jag mitt tjugonde år här på jorden, åtminstone som den jag är idag (man vet ju aldrig hur det ligger till med reinkarnation och sådär). Jag har tidigare fått höra att jag är kräfta (stjärntecknet), men enligt nya rön har stjärnbilderna i förhållande till jorden flyttat sig så att man bör lägga om stjärntecknen och förflytta allt en månad tillbaka. Detta gör att jag enligt den nya teorin blir tvilling, ett stjärntecken jag komiskt nog alltid identifierat mig med. Jag har sagt att det beror på att jag var beräknad till den sjuttonde juni (som ligger inom ramen för vad man normalt räknar som tvilling), men nu kan jag istället säga att jag är tvilling. På ditthoroskop.nu kan följande läsas om tvillingen:



Kombinationen
Merkurius, föränderlighet och luft är egentligen ingen kombination utan snarare en sammanslagning av tre liknande element. Rörelse, kommunikation, kvickhet, intelligens och anpassningsbarhet tillsammans ger en sådan hyperaktivitet att dubbelnatur är omöjlig att undvika. Tvillingen har troligen flera projekt, yrken eller kärleksaffärer på gång samtidigt.

Tvillingen gillar att resa och att uppleva nya saker. Han är snabbtänkt och en mästare på att prata, övertala och debattera. Han har dock svårt att alltid behålla samma ståndpunkt och åsikt.

Tvillingen ogillar regelbundna vanor och kräver omväxling. Rastlösheten kan utåt ge sken av lynnighet och ytlighet, men det är bara för att allt går så mycket snabbare för tvillingen, som i sin tur tycker att resten av världen rör sig sakta.

Element: luft Kvalitet: föränderlig Polaritet: positiv
Nyckelord:
Merkurius, mångsidighet, kommunikation, händighet, nyfikenhet, rörlighet, söndag, torsdag och kvicksilver.
Positiva karaktärsdrag: formbar, självständig och kommunikativ.
Negativa karaktärsdrag: lynnig och känslokall.
Människokroppen: händer, armar och skuldror.


Jag känner igen mig i den här figuren så otroligt mycket mer än kräftan - som anses moderlig, gilla barn och vara hemkär, något som i min mening inte alls stämmer in. Huruvida man nu tror på astrologi eller inte är en annan sak, men nog känner jag igen mig bra mycket mer i den här rollen.


Kommentarer
Postat av: st

haha, jag har alltid varit tvilling och kommer alltid vara det jag också..oavsett vad vetenskapsnissarna säger ;) <3

2011-01-31 @ 08:26:38
URL: http://sandraterkildsen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0