Lax

Just nu har jag en lax i ugnen, eller, ja, en filé. Så himla sugen på lax med haricots verts så det är alldeles galet lustigt! Så det blir det ikväll. Med lite citronsaft. Gott gott!

Jag kommer hem nästa helg (4 mars) hade jag tänkt, det är så HIMLA lång tid tills det är påsk så jag kände att jag behövde en visit. Så någon gång på fredag nästa vecka landar jag i Malmö, så himla nice :D Mamma har lovat att göra fiskgratäng till mig, mmm! Och en liten fågel viskade i mitt öra att mamma gör den där goda chiligrytan den femte =D Lustigt att jag åker hem för att äta mammas mat? Inte särskilt, det är så goottttttttttttt och jag har inte orkat laga ordentlig mat på nästan två veckor. Just nu är jag hungrig hela tiden för kroppen återhämtar sig, imorgon skall jag t.ex. äta asiatisk kycklingwok tänkte jag, med färsk ingefära och chilipeppar och kanske en och annan skvätt lime. Blir inte mycket bättre!

Dags att återgå till matlagningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0