Kycklingfajitas

Här kommer receptet på kycklingfajtias som jag gjorde i söndags. Det här receptet är för ungefär åtta personer, men om man vet att man äter mycket bör man nog räkna med att det tar slut efter fem, sex personer.

Ingredienser

1 kg kycklingfilé
2 röda lökar
1 röd paprika
1 grön paprika
1 gul paprika
2 påsar Santa Maria Fajita kryddmix
Olja eller flytande margarin

Strimla eller tärna kycklingen, hacka rödlök i så stora bitar ni vill. Hetta upp olja eller margarin och stek rödlök och kyckling. Dela paprikan i bitar och lägg i när kycklingen blivit "vit" runt om. Om det är väldigt torrt kan man hälla på lite vatten, men tänk på att paprikan avger en massa vätska när den kokar ned. Häll sedan i kryddmixen och låt puttra tills kycklingen är klar och grönsakerna mjuknat (jag gillar när de är lite krispiga men man väljer ju själv). Eftersom rätten är ganska såsig gör det ingenting om man kokar längre än vad som kanske behövs, det blir inte torrt.

Tillbehör

Guacamole
Sallad
Tomat
Gurka
Majs
Crème Fraiche
Tortillas
Majschips eller tubs

Till guacamolen tar jag två avokados, en eller två tomater beroende på hur stora avokadosen är, två vitlöksklyftor, en chilifrukt och peppar. Allting mixas. Man kan ha i lök också om man vill men jag tycker den smaken tar över och dessutom har man ju vitlöken ... Servera allting och njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0