Fint med namne

Googlade mig själv nyss. Ni vet hur det är när man är sjuk och har tråkigt, man blir så himla egoistisk. Hursomhelst. Jag fick upp en länk där det stod "Linnea Katarina Molander" och tänkte att, jaha, det är väl en släkting eller något.

Men! Det var det inte. Det var minsann Linnea Katarina Molander, född den 31 mars 1901 i Edsele (som ligger i Sollefteå), dotter till Nils Bernhard Molander (1871-1968) och Margareta Johanna Gidlöf. Hur coolt är inte det. Jag menar, vad är oddsen att man hittar någon som delar för-, mellan- OCH efternamn om man heter Molander (som inte är sådär himla vanligt, faktiskt. Endast 1847 personer heter så i Sverige, åtminstone enligt den här länken: http://svenskanamn.alltforforaldrar.se/statistik/lan/Molander

Flest finns i Stockholm men Skåne hamnar på tredje plats, minsann. Nåväl.

Poängen med detta inlägg var bara att säga att jag hade en exakt namne en gång i tiden, som visserligen dog året innan jag föddes. Men ändå. Tänk om jag är en reinkarnation av henne?!

Åh, just det. Det var även en piga som hette Katarina Molander som föddes i Mo i Västernorrland 1838.

Nu har ni lärt er något nytt kanske? Jag skall i alla fall sova, jag är himla trött efter allt hostande.

Kommentarer
Postat av: emma sajjer (bitterfittan)

åh hosta suger :(

2011-02-12 @ 14:06:40
URL: http://www.emmasajjer.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0