Finaste

Hej hopp i blåbärsskogen.
Guuud vad jag vill ha vår! Det har varit snö vareviga dag sedan den första oktober - imorgon är det fyra månader. Uhhh. Nåja, den kommer snart hoppas jag för idag har vi haft plusgrader och solen gick inte ned förrän efter fem!

Helgen har varit så himla fin. Fredagen vet ni hur den spenderades och lördagen likaså. På söndagsmorgon gick jag upp klockan åtta och städade och bakade för klockan elva trillade en massa fina språkvetare in genom dörren. Det var dags för ännu ett filmmaraton (de brukar dock mest bli pratmaraton, men har man en film på i bakgrunden så!) och även idag stod Jane Austen som tema. Det dukades fram frukost och alla möjliga pålägg och drycker (kan ni tänka er att folk säger "drickor"?! Fasansfullt!) och sedan satte vi igång. Med Jane Eyre. Som är skriven av Charlotte Brontë - ingen Austen alltså! Den är fyra timmar lång men rena njutningen, alla skådisar är verkligen otroligt bra och han som spelar den manliga huvudrollen (Mr Rochester) är SÅ SÅ SÅ HET. Såhär ser han ut:



Anna och jag satt och mös hela filmen genom och idag har vi inte kunnat sluta prata om honom. Hoho. Efter filmen pratade vi en massa och sedan började vi med maten. Det blev kycklingfajitas som är ungefär som kycklingtacos fast inte lika tungt. Det kommer ett inlägg med recept på den senare, så jäkla jäkla god så den måste ni göra!

Efter att maten imundigats på kanske tjugo minuter (man blir hungrig av vackra män) satte vi igång Ronja Rövardotter och så bakade jag en saffranskaka eftersom vi blev sugna på något sött. Vi var sju pers och den tog slut - poff sade det! Med andra ord är jag grym på att baka, Lydia tycker att vi ska bo tillsammans så kan hon städa och diska och sådär om jag lagar maten ...

Idag har jag varit i Uppsala hela dagen, pluggat och gått lite på stan. Köpte ett par nya träningsskor - ajaj sade plånboken och grät men måste komma igång med träning, saknar det men det är svårt att "ta tag i". Men nuså!

Nu ska jag skriva receptet till er så vi hörs snart. Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0