Fin kväll

Igår åkte jag hemifrån vid elva för att åka in till stan för att möta upp Anna. Vi skulle luncha på Espresso House som nyss slagit upp dörrarna i Uppsala (äntligen!). Vi satt där i två timmar ungefär och åt surdegstoast med brie och svamp, drack kaffe och avslutade med att dela på en morotsmuffins och en kladdkaka. Mmm! Efter det begav vi oss ut en sväng på stan, jag hittade fina fina glas på Åhléns och köpte också mina första champagneglas - prosecco here I come!

Anna skulle följa med min lärare faktiskt och hämta hennes barn på dagis (Anna är alltså inneboende hos min grammatiklärare!) men skulle hemom först och bjöd med mig på en hustur. Lägenheten hon bor i ser ut lite som de i västra hamnen i Malmö - väldigt modernt alltså! Finfint!

Vi skildes sedan åt och jag begav mig ut på stan i väntan på att Carolina skulle höra av sig. Vid halv sex blev det och då åkte jag hem till henne för middag och lite vin innan vi skulle ut på äventyr. Hon lagade tonfisk i tomatsås med paprika och sockerärtor och till det serverades spaghetti - DÖR SÅ GOTT! Tror faktiskt att jag skall göra det ikväll. Så himla enkel maträtt och nästan ingen disk. Mmm! Ett hett tips om ni inte vet vad ni skall äta ikväll.

Efter några glas vin (Casillero del Diablo, såklart) började vi göra oss iordning och sedan kom en kursare till Carolina (hon läser engelska) och vi begav oss till en eftertentaförfest (de hade haft tenta) som tydligen redan tagit slut så vi bestämde oss för att våldgästa Anna som var hemma hos sin kompis ett par minuter bort. Där satt vi hela natten och drack mer vin, åt choklad och pratade om politik. Mest apoteket och SJ, vi var nästan alla rörande överens om att vissa saker bör vara monopoliserat!

Vid kvart i ett traskade vi hemåt och jag lyckades missa tåget med kanske tio sekunder. Det gick dock ett en timme senare och eftersom tågen bara går mellan Uppsala och Gävle så sent kunde jag hoppa på tåget som kom norrifrån redan vid kvart i, så jag slapp sitta ute i kylan så länge. Kom hem vid tre och somnade direkt. Idag vaknade jag vid ett och nu ska jag städa och diska och sedan åka till Uppsala för att handla på COOP. Imorgon skall jag nämnligen ha folk över för ett filmmaraton och det blir billigare att åka till Uppsala och storhandla.

Hoppas ni har det bra, vi ses snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0