Dag 3

Nu är jag inne på tredje dagen som sjuk. Det suger, kan jag berätta för er. Jag har aldrig haft en ordentlig influensa och nu har jag fått så det räcker. Men jag antar att det hade kunnat vara mycket värre - jag har (peppar peppar) inte haft särskilt mycket feber utan mest extrem trötthet och musklerna har inte varit alldeles förstörda, jag har faktiskt kunnat röra mig normalt under omständigheterna, tack Gud.

Jag hoppas att sjuktoppen nådde sin höjd imorse. Kvart över åtta vaknade jag och behövde gå på toaletten. När jag reste mig kändes det som om bihålorna exploderade så jag stapplade in i badrummet med handen för ansiktet. Väl där hann jag knappt sätta mig förrän jag blev så yr att jag trodde jag skulle svimma, ni vet hur det tjuter i öronen och flimrar framför ögonen? Nå, jag fick tvättat händerna och sköljt ur munnen, hur vet jag inte. När jag sedan skulle börja gå tillbaka mot sängen har jag ingen aning om vad som hände annat än att jag kunde se men inte koppla det till hur jag skulle gå. Jag gick in i dörrkarmen, köksbordet, min hylla och ramalde ihop på soffan och hela världen snurrade. Efter en stund tvingade jag mig upp och tog två panodil och näsdroppar och lade mig sedan i sängen för att vänta ut sjukan.

Jag mår betydligt bättre nu, det var ett tag sedan jag tog tabletter och förhoppningsvis behöver jag inte ta några än på ett tag. Men fyför vad det var obehagligt imorse, jag trodde seriöst att jag skulle dö när jag upptäckte att min hjärna och min kropp inte samarbetade för fem öre. Fyyyyyy för. Men som ni ser orkar jag skriva ett helt blogginlägg nu, så det kan ju inte ha varit så himla illa! Min röst ska vi dock inte prata om, låter som en tonårskille i målbrottet ... Om jag ens låter alls.

Skall återgå till mitt tillfrisknande nu, hoppas ni mår bra där hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0