Blott en vecka mer

Jag kommer inte hem den fjärde. Det blir kvällen den tionde istället (det är en torsdag)! Det passar så mycket bättre med mina studier och så kan jag stanna hemma en natt extra och ha en extra morgon med Embla, min lilla godisbit som jag saknar så mycket! Den fjärde är det dessutom en tjej i klassen som har inflyttninsfest och det kan man ju inte missa, speciellt inte som hon varit på mina anordningar under hösten. Så den tionde alltså!

Om det är något jag lärt mig av att ha flyttat hemifrån är det att man uppskattar sin familj, sin släkt och sina vänner så otroligt mycket mer än man gör när man har dem omkring sig och lättillgängliga. Jag har inte hemlängtan som sådan men jag känner ändå att jag vill ta alla chanser jag kan för att komma hem till Trelleborg. Jobbigast av allt är dock att inte ha Embla, Tobbe och Sigrid att gosa med hela tiden - det är det värsta. Alla människor kan jag liksom prata med via telefon och så, men det går ju inte med djuren. Jag vill ha Embla här lite i vår eller framåt sommaren, gärna precis i tentatider för då är jag ledig åtminstone en vecka innan jag har tenta och sedan brukar man kunna åka hem ett par dagar. Men vi får väl se vad mor och far säger, och kanske framförallt vad Embla säger. Hon kan ju vara lite kinkig ...

Nu ska jag titta klart på Den hemlige miljonären på femman (som faktiskt är ganska bra) och sedan ska jag se något annat, vad vet jag inte. Idag fick jag förresten ett paket från en tidning jag prenumenerat på (ELLE) som bestod av en mascara (skitbra, för min gamla tog slut häromdagen), en duschkräm från DÉCLEOR Paris och en kroppslotion från samma märke, finfina grejer! De luktar så himla himla himla HIMLA gott så det ska jag duscha med ikväll innan jag går och lägger mig.

Hoppas ni har det bra där nere i Söder! Vi fick ungefär tio centimeter snö igår och imorse så än så länge känns våren väääldigt avlägsen. Det ligger snödrivor på kanske tre fyra meter lite överallt och ser lite ut som att man röjt en massa snö för skojs skull och sedan sagt "här skulle det ju kunna ligga lite hus!".  Husen ser ganska malplacerade ut, på något vis. Speciellt när det helt plötsligt vandrar rådjur på gatorna!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0