501 frågor

Jag har hittat femhundraen frågor man svarar på om sig själv. Här kommer de första hundra!

1. Vad exakt är klockan nu? 23:20
2. Vad heter du? Katarina (Katie)
3. Ålder? 19
4. Trivs du med den? Mja, eller ja! Jag åker som ungdom överallt, till exempel. Reducerat pris, heter det här uppe i norr. Men jag får till exempel inte hyra en bil, jobba som reseledare eller gå på systemet och det är ju tråkigt ibland kanske.
5. Beskriv dig själv med ett ord: Nördig
6. Och med tre:
Nördig, godsinnad och passionerad
7. Hur lång är du? 170 cm
8. Och vad väger du? ?Äger ingen våg?
9. Din bästa egenskap: Smart och kvicktänkt
10. Din sämsta egenskap: Att jag blir explosionsarg och att jag aldrig säger ifrån när jag är missnöjd med någons beteende gentemot mig.
11. Din konstigaste egenskap: Hmm ... Kanske att jag förlåter så himla fort, jag är extremt duktig på att bli jättesårad och ledsen för att nästa dag bete mig normalt och som om allt är rosa moln. Fast det är kanske mer sorgligt än konstigt.
12. Dina tre största intressen/hobbys: Läsa, titta på sci fi och skriva
13. Har du några husdjur? Två galna hundar och en minst lika knäpp katt, finaste i världen! Och en pippifågel.
14. I så fall, vad heter de? Tobbe, Embla och Sigrid
15. Vart bor du någonstans? Örbyhus
16. Vart är du född? Ystad
17. Och uppväxt? Trelleborg
18. Är du nöjd med din uppväxt? Ja, inte är jag missnöjd i alla fall!
19. Har du några syskon? Nix.
20. I så fall, trivs du med dem? Älskar att vara ensambarn!
21. Hur gamla är de?
22. Och vad heter de?
23. Ditt stjärntecken: Kräfta, men enligt "nya rön" är jag tvilling och jag är mer som en typisk tvilling än som en typisk kräfta.
24. Brukar du läsa horoskop? Ja!
25. Tror du på dem? Brukar glömma dem lika snabbt som jag läst dem så jag vet inte.
26. Om ja; varför?
27. Om nej; varför inte?
Jag tror inte direkt att Oraklet i Delfi skulle få för sig att arbeta på aftonbladet eller Damernas Värld.
28. Din hårfärg: Naturligt mörkblond men har just nu rött.
29. Är det färgat eller naturligt? Färgat, men har en fin utväxt på några centimeter ...
30. Om färgat; vilken är din naturliga hårfärg? Mörkblond
31. Vad har du för ögonfärg? Ljusgrön
33. Hade du velat ha en annan ögonfärg om du fick bestämma själv?
Riktigt, riktigt vinterfrostgröna! Eller kanske som en av de där fikusarna med spräckliga blad, ganska intressant med flerfärgade ögon!
33. Tre saker du stör dig på: Jag har extremt svårt för folk som beter sig (tycker jag) irrationellt, stör mig på nuvarande utbildningssystemet i Sverige och så gillar jag inte svågerpolitik i någon form.
34. Tre saker du tycker är viktiga: Yttrandefrihet, ett öppet sinne och att följa sitt hjärta
35. Tre saker du tycker om: David Tennant, Toby Stephens och att vakna på morgonen och inse att man kan dra sig i minst en timme utan att det spelar någon roll. 
36: Tre saker du ogillar: Pretentiösa fasoner, människor som inte förstår varken sarkasm, ironi eller att man kan skämta om allt. Det sista är när man blir sårad och inte säger något för att man står alldeles handfallen och två minuter senare, när stunden passerar, kommer på den bästa avhylningen i avhylningars historia.
37. Har du några fobier? Nej, eller kanske spindlar och sådana kryp. Beror på hur man ser det antar jag.
38. Om ja; har du försökt bli av med dem på något sätt? --- HAHAHAHA, jag ropar på mamma. Får nog flytta hem igen ...
39. Vad använder du för tandkräm? Haven't the foggiest.
40. Schampo? Aussie macadamia nut
41. Sminkar du dig dagligen? Nej, kanske ett par gånger i veckan och sällan mer än mascara och rouge.
42. Om ja; hur mycket? ---
43. Vilket var ditt drömyrke när du var liten? Diplomat tror jag. Jag ville bli ganska mycket, sjöjungfru och Pocahontas, till exempel.
44. Är det fortfarande det? Nej, eller diplomat hade väl varit bra ur inkomstsynpunkt men jag har större och viktigare drömmar nu!
45. Om ja; varför? Coolt att ha diplomatstatus.
46. Om nej; varför inte? Vad är ditt drömyrke nu? Jag hade nog inte klarat av att känna att jag hela tiden trampade i motvind, speciellt om jag jobbade inom FN som är en karusell av falska förhoppningar - BORT MED VETON! Idag är mitt drömyrke att driva min egen elitskola med inriktningar i språk, litteratur och historia.
47. Vad har du för skostorlek? 39-40
48. Har du breda, smala eller "normala" fötter? Normala, skulle jag nog säga.
49. Din absoluta favoritmaträtt: Jag älskar mat och att äta men det är få saker som slår varmrökt lax från Skanörs rökeri tillsammans med romsås och kokt potatis en sommarkväll på stranden i Falsterbo.
50. Favorittandkräm: Ingen aning, Bamse var god vill jag minnas.
36. Favoritdrink: Vet inte, är inte så bra på det där. Men när jag var på fest en gång blandade en kompis till en finfin blandning av vodka, något absinthliknande fast med betydligt mindre alkohol i och fruktsoda - den var himla god men inte så bra för motoriken om man säger så.
37. Favoritdryck: Vatten, kaffe eller te. Jag hade alltså blivit en urusel mormon, två av tre är förbjudna. Ujuj.
38: Favoritdjur: Kattdjur!
39: Favoritland (av de du besökt): Frankrike
40. Favoritfilm:
Det femte elementet eller Jane Eyre
41. Och var vill du helst se den; på bio eller hemma? Överallt!!!!!!!!!!!!
42. Favoritklädesplagg:
Tjocktröja
43. Favoritband/artist: Jösses. Hm, jag gillar allt både Muse och Nationalteatern gjort så det är nog det.
44. Och din favoritlåt med dem/den? Micro cuts med Muse och Rövarkungens Ö med Nationalteatern.
45. Favoritparfym: Paul Smith Rose, eller nä jag vet inte. Men det är den jag använder just nu.
46. Favoritfärg(er): Skogsgrön och den gröna färg späda granskott har
47. Använder du pyjamas? Alltid!
48. Nattlinne? När jag har en 1800-talsperiod sover jag i lucianattlinne!
49. Senast köpta skiva: Jay Smiths
50. Senast lästa bok: The White Tiger av Aravind Adiga
51. Favoritförfattare: Patrick Rothfuss!
52. Om du inte läser böcker, varför gör du inte det? ---
53. Tycker du om när det regnar? Ja, så länge det inte blåser. Det enda vädret som funkar med blåst är solsken.
54. Snöar? Ja, om det inte blåser.
55. Brukar du besöka några festivaler under sommaren? Nej.
56. Om ja; vilka?---
57. Bästa festivalen någonsin? ?
58. Varför just den? Se ovan
59. Är du nöjd med ditt utseende? Det är väl OK, jag är ganska förtjust i mitt hår och mina ögon och mitt leende även om inkompetenta tandläkare envisas med att mina visdomständer skall sitta kvar (de har flyttat på mitt tidigare perfekta bett så nu har jag skavanker, även om de är små)
60. Din kropp? Såna här frågor är så svåra. Det hade väl kunnat vara bättre, men eftersom jag inte gör något åt det kan jag ju inte lida så himla mycket.
61. Ditt liv i största allmänhet? Ja, det tycker jag alla borde vara!
62. Ditt största problem just nu: Att jag varit sjuk i en vecka och kommit ganska mkt efter.
63. Din allra bästa vän: keep your friends close and your enemies closer, jag har vänner men föredrar att inte ranka. Josefin kommer dock högt upp!
64. Vad är det som gör honom/henne till en så bra vän? Vi har alltid roligt, hon är lojal och jag litar på henne.
65. Bor du i lägenhet, villa eller radhus? Lägenhet.
66. Trivs du med det? Ja, jag gillar faktiskt det där med att det aldrig är tyst. Sover väldigt bra när jag hör grannen skratta till exempel :)
67. Vart hade du bott om du fick välja helt själv, alltså stad, land, allting? Hmm ... i en liten stuga i en by precis utanför Carcassonne eller Montpellier i södra Frankrike, eller i en klassisk engelsk stuga i Cornwall eller Devon. Eller Skottland. Okej, jag gillar hedar och historia.
68. Varför då? I Frankrike för att jag är otroligt fascinerad av hela den kulturen och historian i området, i England för att jag är en sucker för min idé om livet på den engelska landsbygden.
69. Vad är meningen med ditt liv just nu? jag tror inte mitt liv har en mening just nu, men jag intalar mig att det är studier. 
70. Din civilstatus:
SINGEL.
71. Och sexuella läggning: Hetero, fast jag var kär i ett spöke (Jean från Mysteriet på Greveholm) när jag var liten.
72. Dricker du kaffe? Bästa jag vet
73. Om ja, har du socker i kaffet? Nej
74. Mjölk?
Japp!
75. Dricker du te? Åhja!
76. Om ja, har du socker i teet?
Nix, men honung
77. Mjölk? Yes
79. Spelar du något instrument och i så fall vilket? Tvärflöjt
80. Om ja, hur länge har du spelat? Åtta år
81. Spelar du i något band? Nej.
82. Om du skulle vara tvungen att välja någonting ur listan nedan att sitta fast i livet ut, vad hade du valt då?
Rullator
Datorstol
Rullstol
Vanlig stol
Rullskridskor
Eller en hawaiiskjorta med matchande shorts?
Haha, en hawaiiskjorta. Då har man iaf fri rörlighet.
83. Fulaste frisyren du kan komma på just nu? Milla Jovovich i femte elementet
84. Och snyggaste? Oj ... Caroline Bingley i Lost in Austen
85. Vad hade du velat skulle hända just precis nu, om du får välja precis vad du vill? Att någon ringer och säger att Jan Björklund läst mina hatutbrott mot det svenska skolsystemet och tagit sitt förnuft till fånga och beslutat att ta upp mig i rådet.
86. Varför då? Varför inte? Skolfrågor är min största drivkraft.
87. Vad sysslar du med? (alltså om du pluggar, jobbar eller vad du nu gör) Pluggar till språkvetare.
88. Trivs du med det? Yes!
89. Om du jobbar; vill du jobba med det livet ut? Jobbar inte.
90. Är det ett intressant arbete enligt dig? ...
91. Varför valde du just det arbetet? ....
92. Om du pluggar; är det jobbigt? No pain no game
93. Hur lång tid brukar det ta för dig att göra dig i ordning på morgonen? Länge, men jag är världens tidsoptimist så egentligen hade jag nog klarat allt som skall göras på en halvtimme.
94. Hur ofta duschar du? Varje dag, tvättar håret varannan, var tredje dag.
95. Håller du på med någon sport? Nej, eller jag simmade men sedan blev jag sjuk så just nu vilar jag.
96. Är det skoj? Yes.
97. Hur många gånger brukar du äta om dagen, i genomsnitt (med mellanmål inräknade)? Extremt ojämnt, har världens sämsta matvanor just nu när jag varit sjuk. Men annars två-tre, en bra dag fem.
98. Är du vegetarian/vegan? Nej. Men har börjat äta mkt vegetariskt sedan jag flyttade hemifrån.
99. Varför/Varför inte? Älskar KÖTT! Tyvärr. Måste sluta med kyckling och gris, klarar inte av att tänka på hur de behandlas.
100. Är du medlem på helgon.net? Nej, vet inte ens vad det är.

Övriga 401 besvaras i dagarna!

Kommentarer
Postat av: Sofie

2011-02-19 @ 12:37:18
URL: http://scienceandletters.tumblr.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0