501 frågor del 2

101. Vad heter du där? Har inte helgon.
102. Varför valde du just det namnet? -
103. Vad är det värsta som kan hända just precis nu? Kanske om världen gick under, det skulle ju vara slutet på allt - både det bra och det dåliga
104. Varför då? Även om det är jobbigt ibland vill man ju ändå leva, eller hur? Går världen under är det ganska kört med den.
105. Vad gör du när ingen ser dig? Tänker alldeles för mycket. 
106. Har du någon matta i det rummet du sitter i nu? Japp, en röd och en vit.
107. Vilken färg har den? Som sagt, en röd och en vit.
108. Hur ofta dammsuger du? En gång i veckan eller sådär :)
109. Är du ordningsam? Folk brukar säga att om man har kaos omkring sig är man lugn och tillfreds inombords - jag är ganska stökig ibland och känner väl mig ganska tillfreds för det mesta.
110. Vad brukar du ha på dig en vanlig vardag? Ge ett exempel på hur din outfit skulle kunna se ut: Antingen klänning/kjol och svarta kängor eller jeans och lammullströja. På sommaren vad som helst men aldrig utan mina seglarskor!
111. Hur skulle du beskriva din klädstil? Plain
112. Ser man på dina kläder vad du lyssnar på för musik? Nej, inte längre.
113. Tycker du att det är viktigt hur man ser ut och klär sig? Nej, eller det beror väl på. För ett första intryck är det, men inte i övrigt.
114. Vad använder du vanligtvis för skor? På vintern kängor, på våren tunnare kängor och på sommaren seglarskor som är det bästa jag vet i skoväg.
115. Åker du skidor? Aldrig ens provat!
116. Snowboard? Se ovan.
117. Vad är det mest förvånande du någonsin fått reda på om någon annan? En gång litade jag på en person mer än jag litade på någon annan och så visade det sig att den personen var den jag skulle litat på minst av alla. Det var ganska förvånande.
118. Av vem fick du reda på det? Komiskt nog av personen själv, dock nog ofrivilligt från dens sida.
119. Vad hade du för betyg när du slutade nian? Åh jag vet inte, 1G, 4-5VG och resten MVG? 295 poäng i alla fall.
120. Var du nöjd med dem? Ja, eller jag tyckte att jag förtjänade MVG i syslöjd och fysik så jag var jävligt förbannad på det. Men såhär i efterhand.
121. Fick du några pengar av dina föräldrar för dina betyg? Yes. 
122. Om ja; hur mycket?
En tusenlapp tror jag.
123. Kroppsdel du är nöjdast med: Mitt ansikte.
124. Kroppsdel du har mest nytta av: Hjärnan.
125. Kroppsdel du gärna skulle ändra på: Kanske ryggen.
126. Varför vill du ändra på den? Den är lite kutad.
127. Vilken är din största hemlighet? Grejen är att det är en hemlighet och sådana berättar man inte.
128. Okej, jag fattar att du inte vill avslöja den. Men vad handlar den om? Ämnet liksom: Något personligt!
129. Vad har du för dator? En Samsung minilaptop och en större laptop från HP.
130. Är det din egen eller delar du den med någon? Mina egna.
131. Vad har du för mobiltelefon? Sony Ericsson X10 Mini Pro. Det ni!
132. Fungerar den bra eller hade du hellre velat ha en annan? Älskar min telefon. 
132. Bästa konserten någonsin:
Offspring på Globens Annex 2004. Eller Bryan Adams, jädrar vilken liveartist!
133. Varför just den? Den första för att jag verkligen älskade Offspring då, och Bryan Adams för att han som sagt är sjukt bra live.
134. När brukar du stiga upp på vardagarna? Mellan 7 och 10 beroende på när jag börjar (är jag ledig sover jag ibland till halv tolv, tyvärr)
135. Och helgerna? Jag tror att jag snittar 9:00 men de senaste helgerna har det blivit tolv, halv ett eftersom jag varit sjuker.
136. Brukar du försöka hålla en jämn dygnsrytm? Ja, men jag har svårt att somna innan tolv eftersom jag har någon slags mental spärr som är SJUKT irriterande. Dessutom går Big Bang Theory vid tolv och det är svårt att inte titta på det ...
137. Brukar du lyckas? Ja, så länge det inte är fråga om att somna innan midnatt.
140. Äter du sömntabletter? Nix!
141. Några andra tabletter?
Panodil är min husgud, den botar allt.
142. Har du någon kronisk sjukdom? Nä, fast jag går ofta runt och är småsjuk men inte sjuk liksom.
143. Om ja; vilken då och när fick du den? ---
144. Bästa datorspelet: SIMS. Det är det enda jag spelar.
145. PS: ---
146. Varför just dem? ---
147. Har du någon hemsida? Nej, eller jag har ju den här. http://kmolander.blogg.se
148. Har du haft den länge? Kanske tre år?
149. Hur många språk kan du? vilka? Svenska, engelska, okej franska och faktiskt ganska okej tyska.  
150. Vad är viktigt för att en person ska ge dig ett bra första intryck?
Utstrålning, jag är extremt känslig för vilka vibbar folk sänder ut och det har satt mig i ganska intressanta situationer där jag tycker helt annorlunda om en person än alla andra. I slutändan brukar det dock visa sig att jag haft "rätt" ... Höhö.
151. Tror du att du brukar ge folk ett bra första intryck? Det beror ju på, jag är ganska tyst i början och gillar att titta på folk så jag kan nog uppfattas som snorkig innan jag börjar prata. Och ibland kan jag drilla folk med frågor om jag är intresserad av något de håller på med eller vad de gjort tidigare i sitt liv. Det kan nog bli lite påträngande, men jag menar väl. Lovar ;)
152. Har du funderat över det någon gång innan? Ja, jag är väldigt medveten om hur jag uppfattas. Med det menar jag att jag känner av en situation och märker om jag sagt eller gjort något som stör stämningen. Dock sällan jag vet VAD jag gjort, så då blir jag osäker och överanalyserar.
153. Är du blyg? Alltså. Nej, inte egentligen. Men jag kan ha svårt att prata med folk bara sådär på krogen, till exempel, och jag hatar hatar hatar att be om hjälp. Vilket förmodligen har med stolthet att göra.
154. Om ja; hur blyg? Hälsosamt?
155. Är du rädd för att prata inför folk? Nix, inte vanligtvis.
156. Gillar du att stå i centrum? Japp. Men det måste vara på mina villkor, annars blir jag illa till mods.
157. Om ja; varför? Det är väl kul att känna att folk bryr sig om vad man säger eller gör.
158. Är du bra på att sjunga? I duschen är jag Sarah Brightman, men jag är inte så duktig egentligen.
159. Äger du någon stickad tröja och i så fall hur många? Sju kanske?
160. Vad är det för färg på gardinerna i ditt vardagsrum? Sliskigt grön, sådär "jag hör hemma på Moulin Rouge"-grön. Och silkig.
161. Du skulle tjäna mycket på att vara lite mer... : Impulsiv och våghalsig!
162. Och du skulle tjäna ännu mer på att vara lite mindre... : lat.
163. Använder du balsam och i så fall vilket? Japp, Aussies för torrt hår. BÄSTA, för övrigt.
164. Vad är det mest olagliga du någonsin gjort? Jag brukar gå mot rött ljus ibland, eller korsa vägen där det inte är övergångsställe. Men det gör ju ALLA som vuxit upp i en storstad (eller där det inte kommer några bilar) så det räknas inte.
165. Fick du något straff för det? Nej.
167. Tre saker du snott någonstans ifrån: En godisbit? Jag stjäl inte, mamma har uppfostrat mig med samvetsmetoden, funkar prima kan jag upplysa er om så jag mår riktigt dåligt om jag tar något som inte är mitt.
168. Tre saker du ogillar att göra: Hmm, jag vet inte. Söka i korpusar?
169. Tre saker du gillar att göra: Läsa, skriva, prata med intelligenta och humoristiska människor.
170. En sak du gjorde för länge sen och fortfarande har ångest för är när du... : Åh det är mycket.
171. Varför gjorde du det? Det kändes väl bra just då?
172. Hur skulle din drömpartner vara? Toby Stephens. Både till utseendet och till personligheten (om man utgår från sådan han är när han intervjuas).
173. Och hur skulle han/hon se ut? Lång, gärna rött eller mörkt, mörkt brunt hår, bruna eller gröna ögon och breda axlar är ju aldrig fel. Å andra sidan hänger allt på personligheten, så det kan lika gärna vara kort, blond och blåögd.
174. Sexigaste kroppsdel hos det motsatta könet: Händer, utan tvekan. Efter det skuldrorna!
175. Tycker du det är onödigt eller viktigt med märkeskläder? Onödigt, det enda som är bättre med dem är att de förhoppningsvis är av bättre kvalitet.
176. Varför då? Se ovan.
177. Vilken är den sämsta film du någonsin sett? Varierar varje dag men just nu måste jag nog säga Jane Eyre från 2006 med Ruth Wilson och Toby Stephens i huvudrollerna, den är så HIMLA bra på alla sätt.
178. En plats du tycker om att vara på är... : ett mysigt café, gärna trångt och med mycket folk och så är jag ensam och sitter och betraktar folk samtidigt som jag läser.
179. Bara för att där är det så himla... : underbart.
180. En plats du inte tycker om att vara på är... : jag mår verkligen dåligt rent mentalt av att vara inne på NK, jag vet inte varför.   
181. Bara för att där är det så jäkla... :
tydligt att jag nog inte borde vara där.
182. Tre fula ord som du borde använda mindre: Jajadå och jordnötter.
183. Tre saker du borde göra oftare: Studera, städa och laga mat.
184. Charmigaste dialekten: Beror på, men det är något speciellt med den svenska djursholmsdialekten och oxfordengelska, det kan man bara inte förneka.
185. Och värsta: Helsingborgsk skånska eller den som talas i Kristianstad. Uhhhhhhhh.
186. Vilken egenskap är den värsta en människa kan ha enligt dig? Oärlighet, det sabbar allt.
187. Vilket parti tänker du rösta på i nästa val? Socialdemokraterna av den enkla anledningen att alternativen inte ens är lite lockande.
188. Varför då? Se ovan.
189. Är du insatt i politik? Nej, inte just nu. Eller, jag är väl det men jag kan inte referera till en massa olika uttalanden och så.
190. Om nej; varför inte? Politik tenderar att göra mig frustrerad och irriterad, så det är för min omgivnings skull.
191. Tycker du det är viktigt att du kan vara med och påverka samhället? Ja, jag blir himla tacksam för det varje gång jag slår på nyheterna. Och efter att ha läst om Libyens ledares uttalande häromdagen kan jag bara säga - tacka vet jag Lilla landet lagom.
192. Någonting som ofta bör göras men som du ofta bävar inför att göra: Rensa duschbrunnen eller diska.
193. Hur många soffor finns det där du bor? 1.
194. Vilken färg har den som du tycker bäst om? Va?! Min favoritfärg är grönt i alla dess former men min soffa är beige, om det är en sådan vi talar om.
195. Ditt favoritsätt att tillaga potatis på (chips, stekta, kokta, pommes frites osv.): Mammas pommes frites. Basta.
196. Tycker du att det är äckligt med spenat? Har inte ätit det på en evighet så jag vet inte (sen dagis).
197. Tänker du ofta på vad du äter? Nej, eller jo. Det måste vara gott!
198. Varför då? Jag tänker inte låtsas att jag gillar avokado bara för att det är nyttigt, men det är gott som t.ex. guacamole.
199. Egentligen så borde du nog faktiskt äta lite mindre... : Choklad.
200. Och lite mer... : frukt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0