Måndag 4/4

Hej hallå godmorgon!

Jag var på spinning igår och jag kan ju säga som så att de där cykelsadlarna INTE är bekväma någonstans. Så idag har jag lite problem med att skilja ren smärta från träningsvärk. Men det var ganska kul, ett eller ett par sådana pass i veckan så får man nog en ganska fin kondition till slut.

Jag ska alldeles strax bege mig till tåget för att åka till skolan, ska bara packa väskan och bädda först. Har inte sovit inatt för jag hittade en så otroligt rolig sida på internet - tjuvlyssnat.se - där folk skriver in saker de hört på bussen, på systemet, i skolan, you name it - och det är så komiska situationer! En av de roligaste (som nog kommer gå hem hos familjen Molander också =D) var:

"En pappa ∼35 med två barn ∼5 efter sig skyndar sig fram till Miljöpartiets valstuga.
Pappan: Hej, snälla, snälla säg att ni har några ballonger! Mina barn går omkring med Folkpartiet-ballonger, jag kan inte gå hem såhär!"

Kan riktigt se hur pappan krigar sig fram genom folkmassan i panik, herregud vad ska frugan och grannarna säga om han kommer hem med FP-ballonger!!!! Det påminner mig om när jag var i Gävle och träffade Emma och Nora i höstas och Nora ville ha en kanelbulle som Moderaterna delade ut. Nääääää sa jag, en sådan tar minsann inte jag, det får hon göra själv. Fick ett tjyvnyp av Emma då men jag minns inte om jag tog en eller om jag struntade i det. Vilken jädra valjaktsstatistik, va, att spela på svenskarnas sockerberoende för att vinna röster! Inte klokt.

Som ni märker är jag väldigt "rolig" nu, beror nu på tjuvlyssnat.se, man blir så inspirerad! Nu kommer jag prata i roligheter hela dagen, Uppsala - se upp!

Nej, nu brinner det i knutarna. Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0