Lördag 9/4

Hej!

Idag är det verkligen vår i Örbyhus - tolv, tretton grader (mycket mer i solen!), blåsigt, molnigt men ändå väldigt klart och himlen bakom är blå som blåklint! Jag gick upp vid strax efter halv nio imorse efter att mamma väckt mig (kommer inte upp om jag inte börjar prata ... måste köpa en ordentligt väckarklocka!), åt frukost och satt sedan vid datorn en stund och kollade runt överallt. Sedan diskade jag och dammsög badrummet innan jag duschade.

Idag har för övrigt varit en typisk städautvintern-dag. Efter duschen gick jag ner i förrådet och tog fram cykeln och cyklade iväg till ICA och sedan till cykelhandlaren för att jag behövde mer luft i däcken. När jag kom hem tog jag ut mattorna, dammsög hela lägenheten, piskade mattorna, torkade golvet, tog in mattorna och nu ska jag snart lägga på dem. Efter det ska jag baka macarons. Skall bort till en vän ikväll på middag med några språkvetare så jag tänkte ta med mig sådana, brukar uppskattas om inte annat ;) Idag blir det citron- och arrakssmak. Ja inte tillsammans utan var för sig. Ska vara där klockan 6 så det är allt lika bra att börja nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0