Fredag 8/4

Fy sjutton vad trött jag är! HELT slut och jag vet verkligen inte varför. Har ätit frukost, lunch, mellanmål och middag. Till frukost hallonfil med cheeriosflingor och en surdegsmacka, till lunch en sallad med ägg, avokado, räkor och groddar, till mellanmål en banan och till middag bucatinipasta med skinksås. Protein, fett, kolhydrater och fibrer. Och jag har sovit ordentligt inatt, tränat (det frigör ju endorfiner så man blir pigg och glad) och ja, haft en bra dag liksom. Visserligen har jag inte sovit så bra i veckan och vetskapen om att jag är ledig imorgon kan ju ha gjort att min kropp släppt allt och säger "nu vill jag ta igen allt för att jag KAN!". Och vem är jag att inte lyda? Blir tidig läggning ikväll tror jag minsann ...

Idag har jag och Amanda haft redovisning på franskan som väl gick bra tror jag (kommer inte ihåg något, var nog nervösare än jag trodde hehe). Vi pratade om författarinnan Francoise Sagan som bl.a. skrivit "Bonjour Tristesse". Den var himla bra, älskade den boken! Vår lärare är dock kanske det mest tafatta jag någonsin upplevt, så himla gullig. Vi har två manliga lärare - Hugues och Jérôme - och de är som natt och dag. Hugues är lång, ljushylt med ganska ljust hår och blå ögon och ganska bredaxlad fast inte vältränad och inte överviktig heller, naturligt bredaxlad bara. Jérôme är kort, ganska liten (fast bred om axlarna i förhållande till sin längd) med svart svart hår, olivfärgad hy och bruna ögon. Personlighetsmässigt är de också helt olika - Jérôme med sina kanske 170cm fyller upp ett rum med sin pondus medan Hugues mest gör söta saker, typ backar in i grejer eller så. Idag satt vi och pratade ett gäng och Amanda sade att hennes pojkvän varit på Stocken (Stockholms nation som har klubb varje torsdag, här hänger bara snobbar = tjejer i cocktailklänningar och killar i chinos och Stenströmsskjortor och kotlettfrisyrer). Hon sade det lite som att "fy tusan VAD gjorde han där??!!" så jag sade "vad ÄR det för patrask du hittat?". Sen sade jag det en gång till och då frågade Hugues vad det betydde. Ehh, ja, alltså vissa ord VET man ju vad de betyder utan att för den sakens skull kunna förklara?! Nu har jag i alla fall slagit upp det och det betyder ungefär slödder eller följe och kommer från franskans patraque som betyder "av okänt ursprung".

Nåjaaa. Nu ska jag återgå till mitt vilande, imorgon blir en hektiskt men skön dag. Ska först träna och sedan bege mig till en kompis för pizza- och godis-/filmkväll. Kommer bli gött!

Snart ses vi :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0