Ett lyckans besked!

Imorse (eller, ja, jag tog sovmorgon för första gången på nästan två veckor så i förmiddags) när jag satte igång datorn för att kolla mailen fick jag ett mail jag väntat så länge på, och varit så nervös inför! För ett tag sedan upptäckte jag att det finns en mastersutbildning i pedagogik man kan läsa för att, efter att ha tagit en kandidatexamen, bli lärare. Detta är ett nytt påfund och kallas "det korta lärarprogrammet". Eftersom språkvetarprogrammet ger mig en kandidatexamen i språk och jag verkligen vill bli lärare tyckte jag att det var himla perfekt, så jag gick och pratade med studievägledaren men fick inte särskilt roliga svar. Jag vill bli lärare i franska/engelska och svenska och första terminen på Språkvetarprogrammet ger behörighet till Professionell Svenska B, men betyder inte nödvändigtvis att man får poäng för Professionell svenska A, eftersom kursen inte riktigt innehåller de ämnen vi läste första terminen. Jag behöver 120hp (minst) svenska för att gå vidare till masters i pedagogik så det var lite oroväckande om jag skulle förlora en hel termins studier för det. Men! Idag fick jag bästa mailet någonsin:

"Jag har pratat med studierektor och vår lärarutbidlningsansvariga och båda tycker att Språkvetarprogrammets bastermin + Svenska språket B bör räknas som 60 hp vid ansökan till det korta lärarprogrammet. Om Du läst språkvetarprogrammets kurs Presentationsteknik är det ett exta plus."

Detta betyder alltså att jag inte behöver komplettera första terminen utan kan fortsätta som planerat! Idag är jag så himla glad, kan ni tro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0