Städdag

Idag har jag haft städdag. Huset skiner och luktar ajax. Men inte Cillit Bang. Det luktar ju INGENTING! Hallå, liksom. När jag har slavat med diskho, handfat, kakel och spis i en halvtimma vill jag att det ska lukta RENT. Okej, det är bättre att det luktar ingenting än att det luktar orent, helt klart. Men eftersom det inte var särskilt jättesmutsigt när jag började luktade det ingenting då heller. Men jag älskar Cillit Bang. Den fixade min kran så nu behöver jag inte köpa ny stril på ett tag!

Idag hade jag planerat att ta en promenad till Örbyhus slott, men vädret är ganska tråkigt och det blåser rejält så jag tar det en annan dag ... Om jag går dit torsdag (är ledig då) har de öppet i Handelsträdgården så då kan jag ju passa på att köpa kravodlade grönsaker också, komiskt nog är det billigare att köpa därifrån än i affärerna ... Förutom meloner. Av någon anledning är de SNUSKIGT dyra. Man kan få en kvarts vattenmelon för tolv spänn på Hemköp i Uppsala men om jag skulle få för mig att köpa den på vilken gårdsodling som helst får jag betala det fyrdubbla. Galet.

Ikväll ska jag äta Keldas Orientaliska soppa, tänkte jag. Äter gårdagens rester (pasta med skinksås) till lunch så det blir bra med något mindre maffigt till middag.

Imorgon tänkte jag ha en Mors-Lilla-Lathund-dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0