Natti

Nu ska jag krypa ned i sängen, läsa en stund och titta lite på Cats. Är barnsligt förtjust i den musikalen och har nog sett den en triljon gånger. Film är det perfekta botemedlet mot allt!
Btw, morfar - om du har tråkigt om dagarna när vädret är grått och blåsigt kan du ju alltid sätta igång "Down Periscope" (Ubåtsfilmen du fick låna) så lär du få dig ett gott skratt. Det är nog en av de roligaste filmer jag sett! Mormor gillar nog också den =D

Imorgon ska jag plugga och så måste jag handla. Tandkrämen är slut och så ska jag se om jag kan få tag på lite billigt kött, är sugen på en gryta. Så då ska jag investera i lagerblad också.

På tal om investeringar är det lustigt hur mycket jag "behöver" som jag alltid tagit för givet hemma. Som en potatisstötare. Eller en potatispress, för den delen. Pressad potatis är ju gudomligt. Och en HANDKVARN, ni vet en sån man spänner fast i bokhyllan? Jag är så van vid att ha allt sådant nära till hands att jag inte tänker på att det kan användas ibland, som till exempel på fredag då vi har eftertenta-fest och jag tänkte baka macarons och ta med till klassen. Men det går ju inte - jag har ju ingen mandelkvarn. De är iofs inte så dyra men jag har ingenstans att fästa den. ÅH. Det ultimata hade varit om man hade haft mitt hus (66:an) i garderoben så att man kunde plocka lite när man ville. Ni vet, öppna, sticka in handen, ta det man behövde och sen stänga igen.

När jag kommer hem i jul, mamma, vill jag ha kanelbullar och ett glas mjölk (!). Det är inget kul att baka bullar utan köksassistent, det blir inte lika fluffigt och gott :(

Natti! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0