I-landsproblem

Häromveckan såg jag en dokumentär om grisar och deras intelligenskvot. Galet. Så nu har jag sjuka svårigheter med att äta KÖTT, vilket stör mig eftersom det är bra mycket dyrare (och tyvärr inte lika gott ...) med vegetarisk mat. Idag stod jag på Hemköp och tittade på nötfärsen de har extrapris på i veckan. Det vände sig liksom i magen vid tanken att äta kött. Det går nog över snart (låter så himla morbid här, jadå) men tills dess: kan inte jag få lite tips på goda, billiga och näringsrika vegetariska rätter? Jag älskar svamp. Så ni vet.
Och jag käkar fortfarande kyckling, fisk och kräftdjur så det går bra med sådana rätter också. Och inga knepiga ingredienser som man bara använder till typ en rätt. Det ska bli ett naturligt flow, ser ni.

Ikväll står kantarellpiroger på menyn. Imorgon blir det nog potatis- och morotsplättar.

Påminn mig att köpa hem tonfisk, kronärtskockor och lax. Det är så jädra gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0