En kväll,

Igår var en fin dag. Den inleddes med föreläsning klockan tio, därefter lunch och plugg fram till, nja, halv fyra ungefär då prat om pojkar och filmer och parodier tog över. Vid fyra gick vi en sväng på stan (jag och tre tjejer från klassen) för jag ville se om jag kunnde hitta riverdance-skor. Ja, alltså inte steppskor men i den modellen. Det gjorde jag inte, inte till ett pris som passade mig i alla fall.
Sedan åkte jag hem och lade mig på soffan och tittade på Halv åtta hos mig, bästa. Kvart över åtta tog jag tåget in till Uppsala igen för att gå på O'Connors (irländsk pub mitt i Uppsala) och lyssna på livemusik och dricka äppelöl. Vid nio mötte jag en tjej från klassen och vi gick in tillsammans och beställde och pratade om det stora och det lilla men framförallt om studier.
Sedan stötte jag på en trevlig amerikan i baren, Jason hette han och var ute på en jorden-runtresa. Han hade nyss kommit från en tvåveckorsvandring i Abisko. Lyckost honom. Honom pratade vi med hela kvällen fram till ett ungefär då jag traskade tillbaka till stationen och tog tåget hem.
Fin kväll, jag kommer nog bli stammis på O'Connors.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0