14 september 2010

Godkväll där ute. Eller inne. Var ni nu än må befinna er.
Jag har haft en underlig dag. Kanske framförallt en ytterst besynnerlig natt. Jag kunde inte sova på grund av lätt överdosering av kantareller (de gör sig bäst i sås eller på mackan har jag märkt) och när jag väl somnade var det endast för att drömma minst sagt lustiga drömmar. Jag borde kanske gå till en drömtydare?
I drömmen ska jag åka hiss, men jag hittar ingen. Jag har ingen särskild destination men jag vet att jag måste åka hiss, annars blir det inge bra! Till slut springer jag på någon som säger "Andreas från Idol är där borta vid hissen, han kan hjälpa dig!". Så jag drar dit. Det är en mycket lustig hiss som mest påminner om en ubåtslucka (ni vet tornet där man går ner i båten?). Andreas säger hej, jag säger hej. Sedan säger han "Det finns bara plats för en i första skjutet så du får sitta ovanpå och hoppa in sen.". Som om det var världens mest normala grej klättrar jag alltså upp på hissen. Och den far iväg. Upp, upp, upp. Sen gör den ett knyck och jag faller av och hänger fast i hisslinorna. Det blir bungyjump och jag mår allt annat än bra (tror kantarellerna gjorde sig påminda där ...) men håller mig fast. Sedan vaknar jag, mitt i hiss-bungyn.

För övrigt har jag haft en lustig dag, men ändock en bra sådan. Till middag blev det stekt torsk med hollandaisesås och kokt potatis. Gott. Vaniljglass till efterrätt.

Nu ska jag sova bort min förskräckliga huvudvärk. Ni vet väl att det bara är att ringa om det är något?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0