Tråkdag

Hej hallå godförmiddag,

Imorse slog jag upp de gröna vid nio-snåret och därefter tog jag en liten promenix för att få igång lemmarna. Vet inte hur jag sovit inatt för jag var stel i nacken som jag vet inte vad och jag låg med huvudet mot elementreglaget - jag använde alltså det som en kudde. Mycket märkligt eftersom jag minns att jag stängde av TV;n och lade mig på huvudkudden INNAN jag somnade. Som det kan gå ...

Idag har jag en tråkdag, allt är tråkigt. Så jag ska åka in till Uppsala om en timme, sätta mig på Linnés Hörna (det är ett supermysigt café) och dricka cappuccino och läsa, läsa, läsa. De har även Uppsalas största (och nog godaste) kanelsnäckor, de är ett helt dagsintag av föda. Jag skämtar inte.

Nåja. Imorse provade jag förresten kefir, eller rysk fil. Helt OK men bra mycket syrligare än den jag vanligen käkar så det var en upplevelse. Kände någonstans att det inte riktigt är OK att äta äkta vaniljyoghurt med fetthalt 3,5% till frukost varje morgon. Så den får bli uppäten på kvällen istället, supergott att blanda med valnötter och flytande honung.

Annat som sker i Örbyhus en lördagsförmiddag? Well, grannen spelar saxofon eller oboe (jag är dålig på skillnaden) och jag tror att han eller hon försöker spela Sveriges nationalsång. Jag kan upplysa er om att det låter förjävligt, plötsligt avbryts nationalsången av en skalövning. Ingen reda. VARFÖR KNACKAR INTE GRANNARNA??? De knackar ju när jag spelar (okej, det har hänt en gång) och mycket kan sägas om mitt spelande men så dålig är jag faktiskt inte.

På måndag kommer förresten målaren hit för att tapetsera, han kom förbi igår och plingade på klockan just som jag gjorde mig klar att kuta iväg. Finemang, då är här fint lagom tills mapa kommer på besök!

För att redogöra lite för gårdagen (vi tar allting i ett inlägg, snabbast så) så åkte jag till Arlanda för att hämta ut min biljett (jag kan inte betala via internet med mitt kort). Och vet ni vad??!! De lägger på över tvåhundra riksdaler om man köper biljetten över disk! TVÅHUNDRA! Jag hade väl kunnat tänka mig att det var värt en femtiolapp eller så, men inte en halv biljett. Inte nog med det fick jag betala "inträde" på Arlanda också eftersom jag kom med Upptåget, tydligen skall de ha tillägg för det.

Ganska förbannad åkte jag in till Uppsala, gick till Swedbank, väntade en timme (aldrig varit med om en så ineffektiv bank) och fixade sedan ett VISA-kort som kommer i slutet av nästa vecka, lagom tills jag ska åka hem. Så DÅ kan jag köpa den via nätet och spara in tvåhundra kronor. Dessutom kan jag med mitt nya VISA beställa hem mönster på 1800-talsklänningar! WIIIE. Nu saknas bara en symaskin, mamma vet att jag önskar mig en sådan så har jag riktigt med tur kanske jag får en i julklapp eller födelsedagspresent nästa år =D Det hade varit suveränt, kommer bli värsta husmor som syr och bakar och lagar mat dagarna i ända!

Nu ska jag kila iväg, vi hörs!


Kommentarer
Postat av: lucke

Hejsan, vad göres? :)

2010-10-30 @ 12:40:13
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0