Tidig morgon

Imorse gick jag upp vid åtta. Inte så himla tidigt, men för mig var det en liten mardröm. Halv nio är den ultimata tiden - det spelar ingen roll om jag går och lägger mig klockan tio eller två - jag vaknar automatiskt halv nio, pigg som en nötkärna. Synd, jag önskar att jag automatiskt hoppade ur sängen 07:00. Nåja, ett steg i taget. Jag har åtminstone fått in en riktigt bra frukostrutin, så nu är jag mätt varje morgon ända fram till lunch. Förutom idag - jag orkade inte handla igår (dessutom hade jag ju en vän över för plugg) så allt är SCHLUT! Men vi åt gott igår, kycklinggryta med bulgur till lunch och pizza med räkor till sen middag, finfint käk det där. Gjorde som mormor tipsade och tog bakpulver istället för jäst och det blev mycket godare. Degen blev inte så, hm, degig när den var i ugnen utan blev skör och fin!

Nu ska jag betala hyran (har fått CSN idag) och sen ska jag kila till tåget. Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0