Nackspärr

Hej, godmorgon, hallå.
Jag ska snart åka in till Uppsala för att fortsätta med grupparbetet i Världens Språk, tänkte bara uppdatera här först. Jag har åkt på nackspärr efter en lektion (såklart i datorlingvistik) där jag satt vänd åt vänster i två timmar. Eftersom jag aldrig haft det tycker jag väldigt synd om mig själv just nu och går mest runt och klagar för mig själv, därför sitter jag inte vid datorn eller ringer eller sådär. Jag är helt enkelt så uppslukad av min egen nacke och smärtan den känner för att tänka på annat. Gud, jag låter helt galen men såere. Så fort jag slutar tycka synd om mig själv ska jag slå en signal, tills dess får ni ringa så mycket ni vill, jag ringer ju upp.

Visste ni förresten att Linné ville importera tebusken till Sverige för att han ansåg att vi spenderade alldeles för mycket pengar på att importera det färdiga teet? Första försöket misslyckades - när skeppet skulle runda Godahoppsudden föll busken av skeppet och så var det med det. Det tog några försök innan busken så kom hit, men det dröjde inte länge förrän Linné insåg att den inte trivdes i det svenska klimatet och sedan 1781 har man inte odlat te i Sverige, för det var då den sista busken dog! Visst låter det himla gulligt? Älskar sådana små kuriosa.

Nu måste jag kila, vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0