Hello Jane Austen

Nu har jag beställt hem mönster som jag kikat på hur länge som helst - till artonhundratalsklänningar! Fast inte de där med supertight korsettmidja (då behöver jag korsett och sådana finanser har jag verkligen inte) utan de med empireskärning som pappa hatar - som gör att man ser gravid ut! Skitsamma, säger jag. Jag älskar dem. Med dessa mönster är jag redo att gå på bal varje dag, dessutom är det mycket varmare med långklänning och strumpbyxor än med jeans och strumpbyxor. Huruvida jag vågar kila omkring till vardags i sådana klänningar återstår dock att se.

De beställs från England, tur för mig att pundet ligger lågt! Jag fick två (tre, egentligen) mönster för samma pris som ett om man köper det i svensk butik. Strålande! De borde anlända om ungefär två veckor, lagom tills mapa kommer hit så ska få mamma att ta med sig sin symaskin mohaha. Men vilket tyg ska man ha? Inget skinande i alla fall, vi får se. Ska dra med mamma till Stoff&Stil när jag kommer hem! Finemangmang.

Nu ska jag fortsätta röja upp här, måste se OK ut när målaren kommer imorgon så jag slipper packa ned en massa då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0