Goderafton

Inatt kommer jag inte kunna sova - jag sov trots allt elva timmar inatt. Så jag kommer ligga uppe och läsa till klockan två ungefär och sen sätta klockan på åtta imorgonbitti så att vi får rätsida på dygnet någon gång. Jag tycker det är hur skönt som helst att vara ledig, men det räcker med helgen och en dag till om de andra dagarna är fullspäckade. Jag gillar tvång eftersom det får mig att uppskatta de fria stunderna. Paradoxalt, mais c'est la vie.

Imorgon skall jag plugga i princip hela dagen eftersom jag känner för det. Det blir polska eftersom vi inte har något att göra "på riktigt" i de andra ämnena - inget som kräver självstudier i alla fall. Jag ska även läsa. Jag bannar mig själv för att jag inte tog med min picknickfilt när jag flyttade. Den är det ultimata "sitta-ute-när-det-är-lite-för-kallt"-filten och jag hade velat ha den nu (imorgon), sätta mig i en glänta någonstans och läsa hela dagen. Men se det går inte! Tur att jag har en skön soffa i alla fall!

När jag började skriva hade jag värsta planen och idén om vad som skulle stå här, men det är såklart som bortblåst nu. Ska ge "P.S. I love you" som går på fyran just nu en chans till innan jag borstar tänderna och kryper ned i sängen tillsammans med min bok. Den är så himla bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0