En tidig jul?

Nu är jag ikapp med polskan. Skönt! Det svåraste är alla småord, blir galen på dem ibland. Som "w" som betyder här. Och "tu" som betyder där. Man kan säga "tutaj" också. Ja, jösses.
Nu ska jag koka en stor kopp kaffe och läsa. Sedan ska jag gå en sväng till, bara en liten och köpa lite bananer (jag kommer få skjörbjugg här - är så rädd att slösa pengar på frukt och sen inte äta upp allt så jag köper oftast inte alls ...) och en apelsin och äta det till lunch. Alla är sjuka här uppe just nu (det snörvlas och hostas överallt) så jag tänkte boosta immunförsvaret med c-vitamin. Mhm.

Igår fick jag reda på att jag inte får några julklapp :( Inte på julafton, i alla fall! Haha. Jag får dem tydligen nu när jag kommer hem istället. Det är bra - jag hade inte haft en chans att få upp allt efter jul eftersom jag då åker tåg eller flyg och det är inte direkt den ultimata transportanordningen. Även om jag fått i jul hade jag ändå önskat mig samma saker. En köksassistent, en järngryta (emaljerad eller inte spelar ingen roll) och en symaskin. Jag vill så gärna sy! Och ett överkast, förstås. Lapptäcke. Det hade varit det ultimata, så hemtrevligt!

Nu ska jag som sagt koka kaffe och gräva ner mig i min bok! Bara tvåhundra sidor kvar nu, pust!

Kommentarer
Postat av: Dennis

sv: Jo, du har nog rätt! Blandade ihop lite där men tack för tipset. Ska ändra direkt. :) Kram!

2010-10-11 @ 21:25:03
URL: http://www.dennism.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0