19 oktober 2010

Har inte skrivit här på ett bra tag, vet inte varför egentligen. Har haft tid och lust men har ändå inte kunnat få tummarna loss. Men nu så! Sitter just nu och äter frukost och läser DN, skolan börjar tolv idag. Motivationen till Språk, datorer och textbehandling sjunker mer och mer, det är verkligen den tråkigaste kursen jag behövt läsa någonsin. Tur att vi samtidigt läser Världens språk (som är en riktigt rolig kurs!) så att ändå har något som keeps me going så att säga ;) Efter skolan idag skall jag och Karin studera, vi har ett grupparbete i Världens språk som handlar om språkdrag - det ska vi ta tag i.

Igår hade jag föreläsningar, eller en föreläsning och en övning om man skall vara korrekt. Datorlingvistik är verkligen ingenting jag kan tänka mig att jobba med, inte aktivt i alla fall. Det är ett bra verktyg när man vill söka på t.ex. användningsfrekvensen av ett ord i viss litteratur, men tänk att faktiskt skapa de här korpora som vi använder, galet. Nåväl. Jag åkte in en timme tidigare för att hinna hämta ut mina foton som jag beställt förstoringar av. Jag ska ha dem som tavlor här hemma så det blev tre bilder från min bok som förstorades upp och fyra bilder på mig och lite vänner i normal storlek. De ska upp på väggen när mina föräldrar kommer hit så då får ni se bilder!

På tal om bilder, här kommer en alldeles nytagen på mig. JA, jag är jättetrött och har inte hunnit sminka mig än. Jag ser himla rödhårig ut på bilden, tror inte det är så mycket i verkligheten men jag gillar det. Mina tankebanor just nu upptas mest av om jag ska fortsätta med det röda eller återgå till det blonda. Älskar det röda men samtidigt är det blonda så himla jag. Nåja, nåja.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag röstar rött i vinter och blont sen till våren!

2010-10-19 @ 17:45:04
URL: http://lhmrin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0