Middagstips pour vous

God eftermiddag!

Jag vet att det är ont om bilder i bloggen just nu. Det beror till största delen på att jag använder min mobil som kamera och för att föra över bilderna till datorn måste jag ta ut minneskortet, vilket i sin tur innebär att mobilen måste vara avstängd. Det är ett litet projekt jag tyvärr sällan tar mig tid till. Men det är ju jul snart, tomten kommer kanske med ett kamerapaket (hej mamma och pappa)?! Jag vet ju hur mycket ni tycker om bilder ... ;)

Igår gjorde jag en extreeeeemt god thaigryta. Lätt var den också. Först tar man två kycklingfiléer (detta är till ungefär tre personer) och skär dem i strimlor, inte för små. Sedan river man ingefära (ungefär två cm), finhackar en halv chili och skivar en vitlöksklyfta (jag tog två) tunt. Sedan hettar man upp ca 0,75-1dl olja (receptet säger solros men jag tog vanlig raps) och en tsk sesamolja (jag hade ingen hemma så det struntade jag i) och häller i kyckling, ingefära, chili och vitlök och fräser det. Sänk värmen och låt steka i ca 10 min. De sista tre minuterna lägger man i skivad paprika och broccoli. Jag tycker inte om "rå" broccoli så jag tog fryst och kokade den, gick lika bra. 

Koka upp nudlar (125 gram räcker långt) och blanda ned i kycklingen. Servera!

Middagstips, oh yes! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0