Fin dag och kväll

Idag har varit en bra dag, förhållandevis. Jag har haft otroligt ont i huvudet (den tiden på månaden) och snäste av min lärare på lektionen. Jag bad om ursäkt, förstås. Stackarn. Inte kul att få skäll av en skåning, allt låter ju tuusen gånger hårdareoch värre.

Karin, Lydia, Madelene och jag åt lunch på Västgöta nation som har uuuuurgod sopplunch med bästa brödet och kaffe efteråt för det fina fina priset fyrtio kronor, där äter vi ibland när maten i lådan inte riktigt är vad man är sugen på. Inte så ofta alltså eftersom min mat är så jäääkla god, alla dar i veckan. Efter lunchen mådde jag sämre så vi åkte hem till mig istället och satte på en Jane Austen-film, drack glögg och åt ostkaka med grädde och sylt. Mycket trevligt. De åkte hem direkt efter filmen och då gick jag och handlade lite förnödenheter. Som toapapper. Vem orkar köpa det egentligen? Det är typ det jobbigaste som finns att handla. Otympligt, dyrt (hallå det är P-A-P-P-E-R!) och man glömmer alltid bort att köpa det. Jag hade en rulle kvar när jag köpte idag, t.ex. ICA hade extrapris på sina 24-balar så jag betalade 2 spänn per rulle, vilket ju ändå var helt OK.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan sätta mig och skriva den sista grejen på kursen. Efter det ska jag läsa några kapitel i kursboken (Språksociologi av Jan Einarsson, tro mig, den är som vanlig romanläsning: riktigt bra!) innan jag sover. Upp vid sju imorgon ... Puh. 

Ha det kalas! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0